Månen kaller..

Medlem
21. okt. 2014
Innlegg
56
Sted
Oslo
Jeg og noen kamerater var på en vandretur i Oslo her forrige fredag. Da han ene nok skal ha seg den nye Pelagosen gikk turen innom Bjerke for å forhøre oss om status på levering.

Det blir jo fort klokkeprat når man er i gang. Og tror du ikke han viser frem noen særdeles flotte ur. Spesielt det ene, som jeg har hatt svært lyst på lenge, men som jeg egentlig hadde slått fra meg å få tak i med det første (og dermed kjøpt andre klokker). De var tydelig glad for å ha akkurat dette uret.

Hjernen starter jo da opp den interne kalkulatoren. Lørdagen ble brukt til å forsøke å bekjempe trangen, men det lå i hjernebarken. Litt research måtte til, så tidssonen er det naturlige stedet å lete.

Da kom jeg over dette sitatet i "Den O' Store Speedmaster-tråden"
Man skal bli fornuftig når man er en ung og enslig kar, på fylla over helle byen og uten noen kondom i lommen...
Ikke når man vurderer en Speedmaster.

Klokken 10:01 var jeg på Bjerke i dag.

Eskene er jo store om dagen, større en posen




Men når man åpner esken er det jo bare enda en eske!


Så kommer godsakene frem...








Altså for en klokke! Gitt ut 45 år etter den fantastiske bragden Apollo 11 gjennomførte, månelandingen. Ekstremt lett klokke, lagd av titan, også inspirert av Månen som har store forekomster av nettopp titan. Skiven er laget av PVD og er ifølge Omega sort, men fremstår som brun eller grå basert på lyset. Kommer på brun NATO som er forferdelig god på hånden. Samme urverk som de vanlige Speedmasterne blir levert med nå, 1861 med manuelt opptrekk. Limitert til 1969, en referanse til året månelandingen ble gjennomført.

Min første unbox her på Sonen. Takk for titten.
 
Redigert:
Gratulerar. Den var verkligen flott. En av få gånger jag tycker att TT verkligen fungerar...
 
Jeg måtte bare le litt av min post der... Men ja, sånn er det bare.
:cool: Ikke noe kødd der: Du fant en skikkelig kult Speedy! Gratulerer!

"Speedmaster Professional Apollo 11 45th Anniversary Limited Edition
The new Speedmaster Professional Apollo 11 45th Anniversary commemorates the first lunar landing in July 1969, as well as the recent discovery that the moon is filled with large deposits of titanium ore. To commemorate this recent discovery, Omega crafted the 42mm case from brushed grade 2 titanium that takes on a patina over time. The bezel is made from 18K Sedna gold and has a matte black ceramic bezel ring with a tachymeter scale.

The gray-brown PVD dial has 30-minute and 12-hour recorders and a small seconds subdial. The unique dial is made by a laser that removes the material surrounding the name, subdial numerals and hour markers. The applied indexes and hour, minute, seconds and subdial hands are 18K red gold; the central chronograph hand is red gold-plated.

Super-LumiNova coating the hour, minute and chronograph seconds hands, as well as the hour markers and two dots at 12 o'clock, emits a green light. The dial is fitted with a sapphire crystal coated with anti-reflective treatment on both sides.

The screw-in caseback is embossed with the Seahorse emblem and the outer circle is engraved in black with "FLIGHT QUALIFIED BY NASA FOR ALL MANNED SPACE MISSIONS", "THE FIRST WATCH WORN ON THE MOON" and "APOLLO 11, 45TH ANNIVERSARY, LIMITED EDITION, 0000/1969". The solid case back protects the calibre 1861, a manual-winding chronograph movement and is water resistant to 5 bar (50 metres / 167 feet). "
 
  • Liker
Reaksjoner: Mulliner