Mühle Glashütte

Jeg har eid denne klokken i sort (salgsannonsen fra når jeg solgte den er her: http://www.tidssonen.no/forum/klokk...hle-glash%FCtte-29er-big-selges-byttes-17756/ ).

Jeg var veldig fornøyd med klokken. Kvalitetsfølelsen var meget god, den gjorde seg godt på armen og følelsen av "mye for pengene" var så absolutt til stede. Jeg er dog mer usikker på om den passer som dressklokke, da kassen var ganske høy/tykk til å være et helt vanlig ETA verk uten noen form for komplikasjoner. Akkurat dette blir vel en smakssak og er litt avhengig av hvor trange skjortene man går i er rundt håndledet.

Prisen virker jo veldig grei på 5000, så fremst klokken ikke trenger en service på noen år. Er det tilfelle så er nok prisen kanskje litt høy(?) med tanke på at en service koster ca 2-4k alt etter hvor man gjør den.

Glashütte er forøvrig ikke et merke, men en by i Tyskland og det er flere klokkeprodusenter der (Feks Muhle, Nomos, og den soleklart mest kjente og dyreste av de: Glashütte Original).

Takk for rask tilbakemelding @Arlendius :)
Det er utvilsomt en pen klokke. Sånn umiddelbart får jeg vibber til en tidligere klokke jeg hadde - Longines Conquest. Den også en 42mm'er og 15mm tykk. Samme polerte bezel og veldig shiny. Den gikk ikke under dressskjorta for å si det slik :p Hadde den i 6mnd.

Oki, så det er slik det henger sammen med Nomos, Mühle osv og Glashütte. Lærer stadig nye ting med ur og det er veldig artig ;)

Om det skulle bli en hverdagsklokke i rotasjon med mine andre klokker er jeg kanskje redd det blir en ding og dang + hairlines i den polerte kassen, men vi får se. Jeg tror jeg tar en titt på den da vi bor i samme by.

Redigert av en moderator:
29er BIG gir uten tvil litt samme vibber som Longines Conquest ja! Jeg kjøpte den fordi den minnet meg om Tag Heuer Carrera Twin Time (http://www.uhrenhandel.de/images/wv2116-fc6180_2.JPG). At jeg endte opp med å kjøpe en Twin Time etter at jeg solgte Muhle klokka, det er jo en annen historie.. :rolleyes:

Uten at jeg har tallene foran meg, så passet TT bedre som dressklokke en Muhle klokka. Kassen var på langt nær like høy. Den gamle versjonen av TT var også 39mm (mot den nye som ikke kom for så lenge siden som er 41mm).

Jeg var ikke plaget med at Muhle klokka fikk masse dings eller at det ble hairlines, men så er jeg ganske blind for slikt og det vil også avhenge av hva man gjør i hverdagen og hvor petimeter man er.

Om du har muligheten å se klokken live før du bestemmer deg, så er det bare å go for it. Men vær klar over at du kan komme til å kjøpe den selv om den er litt høy og eeeeegentlig kanskje ikke er den perfekte dressklokke :mrgreen:

Edit: Jeg ser på specs at TT er like høy som 29er BIG. På hånda så opplevde jeg det overhode ikke slik! Sære greier..

Redigert:
Jeg har eid denne klokken i sort (salgsannonsen fra når jeg solgte den er her: http://www.tidssonen.no/forum/klokk...hle-glash%FCtte-29er-big-selges-byttes-17756/ ).

Jeg var veldig fornøyd med klokken. Kvalitetsfølelsen var meget god, den gjorde seg godt på armen og følelsen av "mye for pengene" var så absolutt til stede. Jeg er dog mer usikker på om den passer som dressklokke, da kassen var ganske høy/tykk til å være et helt vanlig ETA verk uten noen form for komplikasjoner. Akkurat dette blir vel en smakssak og er litt avhengig av hvor trange skjortene man går i er rundt håndledet.

Prisen virker jo veldig grei på 5000, så fremst klokken ikke trenger en service på noen år. Er det tilfelle så er nok prisen kanskje litt høy(?) med tanke på at en service koster ca 2-4k alt etter hvor man gjør den.

Glashütte er forøvrig ikke et merke, men en by i Tyskland og det er flere klokkeprodusenter der (Feks Muhle, Nomos, og den soleklart mest kjente og dyreste av de: Glashütte Original).

Arlendius, En kjapp kommentar til ditt utfyllende svar "(...) og den soleklart mest kjente og dyreste av de: Glashütte Original)", det er vel kanskje A Lange & Sohne som er den mest kjente og i alle fall uten tvil den dyreste av Glashütte produsentene:)

Arlendius, En kjapp kommentar til ditt utfyllende svar "(...) og den soleklart mest kjente og dyreste av de: Glashütte Original)", det er vel kanskje A Lange & Sohne som er den mest kjente og i alle fall uten tvil den dyreste av Glashütte produsentene:)

Selvfølgelig... *DOH*:eek: