Her er min!
Denne kjøpte jeg i Tyskland for en del år siden. Jeg vandret gatelangs i München hvor jeg var i forbindelse med jobb, og stakk her og der innom i klokkebutikker for å titte litt. I en relativt liten urmakerforretning hadde de en del ur fra
Mühle Glashütte. Da den meget entusiastisk selgeren skjønte at jeg var veldig interessert hentet han fra bakrommet sjefen sin og én mann til. Den fremmede presenterte seg som
herr Mühle, han var direktør i Mühle Glashütte og var tilfeldigvis i butikken for å ta opp bestillinger.
Jeg ble invitert inn på bakrommet, og vi tilbragte en god stund med å snakke om klokker, München, Glashütte, Norge og mer klokker. Til slutt hadde jeg kommet frem til at jeg ønsket meg én av to, enten et pilotur, det såkalte Lufthansa Pilot 4 eller den litt røffere SAR Rescue Timer.
Jeg har glemt hva som gjorde at jeg valgte som jeg gjorde, men jeg endte i alle fall med å kjøpe Piloten. Herr Mühle ordnet en solid rabatt, og jeg lovte å skryte av urmerket hans til alle som ville høre på i Norge, da han hadde planer om å få noen til å være forhandler der snart (jeg har ikke sett noen ennå.....)