Mühle Glasshütte SAR Rescue timer - en gammel drøm

Medlem
18. aug. 2008
Sted
m
Da jeg var en helt fersk WIS var det stort sett Watchuseek jeg leste. Startet i affordable watches subforumet og jobbet meg opp fra Seiko og etterhvert til Doxa, Sinn U1 etc. Det skulle for all del ikke være mainstream - det kom etterpå ;)
En annen klokke som falt litt i samme bås var Mühle Glasshütte SAR Rescue Timer. En "tøffingklokke" med 1000m sertifisering (viktig) og et veldig unikt design.

muhlesarbracelet_2266_detail.jpg

Fikk aldri prøvd klokken, men snublet over den her om dagen på Youtube. Og det viser seg at klokken i fjor fylte 10 år som ble feiret med et par limited edition utgaver av klokken.

m14143.jpg

m14153l.jpg

Noe spesielt design som ikke falt helt i smak hos meg. Men det som var interessant her var at bezelringen nå er keramisk, og ikke gummi som i den ordinære modellen. De fleste jeg har sett til salgs brukt har stygge skrammer i denne.
Men ikke nok med det - bezelen er i to farger ! Så dette lille firmaet klarte å stille opp med denne nyvinningen en god stund før Rolex kom med sin Polizei-GMT.

[video=youtube_share;yAt--_XeXwE]http://youtu.be/yAt--_XeXwE[/video]

Er ikke helt sikker på jubileumsmodellen, men den originale var tøff!

Jeg drømte også om denne en gang, og var bare millimetere fra å kjøpe en i München for noen år siden. Jeg valgte en pilot fra Mühle i stedet, og har vært veldig fornøyd med den.

P1060196.jpg