Solgt Magrette Regattare Brass

Medlem
9. mars 2011
Innlegg
4.625
Sted
Oslo
Selger en flott Magrette i messing. Klokken er i god stand, og har meget pen patina.
I denne sitter det et Miyota urverk som jeg ikke har hatt noen problemer med den tiden jeg har eid klokken.

IMG_5684.jpg


Denne modellen skulle egentlig vært i bronse, men som flere andre fikk Magrette levert kasser i feil legering.

IMG_5683.jpg


Flott buet krystall og brun skive kler denne klokken godt.

IMG_5688.jpg


Signert krone.

IMG_5693.jpg


Da jeg fikk min klokke manglet trebiten som skal være på innsiden av baklokket, og hvor modell og serienummer er angitt. Jeg kontaktet Magrette og fikk tilsendt en ny trebit fra en annen klokke de hadde tatt i retur. Min klokke hadde altså ikke serienummer 877 når den forlot fabrikken. Jeg har ikke brydd meg med å få montert trebiten, men den medfølger, så neste eier kan få den montert neste gang baklokket åpnes.

IMG_5694.jpg


Spenne også i messing eller bronse.

IMG_5686.jpg


Påmontert sitter en ekstra lang skinnrem som jeg har måttet lage ett ekstra hull i.
Det medfølger også en normallengde rem av tvilsom kvalitet. Denne har jeg forsøkt å sette inn med rapsolje for å myke opp og gjøre vanntett etter oppskrift fra Brio, men jeg er usikker på hvor vellykket resultatet ble.

IMG_5696.jpg


Selger denne for 1900,- OBRO. Eventuell frakt kommer i tillegg. Holder til i Oslo.
 
Redigert:
Denne ligger fortsatt i boksen hvis noen ønsker seg ny høstklokke.

Inbiller meg at denne estetisk sett passer fint f.eks. til jakta med nydelige jordtoner i fargepaletten! :)
 
Bronseklokker er i vinden om dagen, så her har en heldiggris muligheten til å gjøre et kupp... :)