Magrette watches

Medlem
27. nov. 2009
Sted
Stavanger
Hva synes dere om denne?
Magrette Moana Pacific Regattare

moana-pacific.jpg

$315, Miyota 21, Made in New Zealand

Et kupp eller en kjip Panerai-homage?

Synes de er nydelige og virker som veldig mye klokke for pengene. Kunne godt tenkt meg en om det ikke hadde vært for pingle håndledda mine.

Jeg synes den er knallfin! Nå er jeg spesielt svak for divers, så denne falt spesielt i smak hos meg:

moana-diver1.jpg

Det at en klokke har ett eller fler designelementer som ligner det man finner på enkelte mer kjente merker synes jeg ikke er noe problem. Blir man for opptatt av dette kan man snart ikke kjøpe en eneste klokke...

Forsåvidt litt enig der.. Problemet er når det er så vanvittig likt som denne er, da får iallfall jeg en følelse av..wannabe. Men så igjen; for en uviten kar som meg så kan det være Panerai som har blitt inspirert av dette merke en gang i tiden..hva vet jeg :)

Forsåvidt litt enig der.. Problemet er når det er så vanvittig likt som denne er, da får iallfall jeg en følelse av..wannabe. Men så igjen; for en uviten kar som meg så kan det være Panerai som har blitt inspirert av dette merke en gang i tiden..hva vet jeg :)

Jeg synes denne er svært stilig og faktisk tenke meg å kjøpe en.
Når det gjelder Panerai, er det viktig å poengtere at cushion designet ikke har sin opprinnelse hos Panerai.
Dette er en design signatur brukt hos flere urmerker lenge før Panerai eksisterte.
Det må likevel være sagt at jeg synes den ligner en kryssning mellom Panerai og Anonimo.
Ganske kul spør du meg!:cool:

Jeg synes den er knallfin! Nå er jeg spesielt svak for divers, så denne falt spesielt i smak hos meg:

moana-diver1.jpg

Det at en klokke har ett eller fler designelementer som ligner det man finner på enkelte mer kjente merker synes jeg ikke er noe problem. Blir man for opptatt av dette kan man snart ikke kjøpe en eneste klokke...

Denne var også kjempe kuul,pris norske kr?:cool:

PRIS: jeg sjekket og de varier i pris fra ca USD 315 til USD 5 985.
Modellene på bildene koster hhv USD 315 og 485.:p
For norsk pris: x6 + mva.

Et lite tips for valutakonverteringer er at man kan bruke Google, de fleste av oss har vel et Google-søkefelt innlemmet i browseren, da er det bare å skrive inn f.eks. "200 usd in nok" for en oppdatert omregning :) Så må kan man forsåvidt legge til bankens vekslingsgebyr på, hva, 1,75% kurspåslag og statens 25% for mva..

Jeg liker godt konseptet med graverte kasser, men utenom det så syns jeg egentlig ikke det er noe veldig spesielt med dem - i allefall stikker de seg ikke såpass ut at jeg kunne tenkt meg å ha en Magrette uten gravering.

smud, de hadde jo litt mer på lager. Men trekker de fra de 19% moms når de sender? Vist ikke ser det ut som det er billigere fra den første linken?

smud, de hadde jo litt mer på lager. Men trekker de fra de 19% moms når de sender? Vist ikke ser det ut som det er billigere fra den første linken?

Tror ikke de trekker fra momsen, nei. Bestilte selv fra magrette.com, noe billigere klokke, treboksen var dyrere.