Mandag - det ble en koselig kveld med jazz og polering av ur.

Medlem
3. feb. 2013
Sted
Lillestrøm
Som overskriften tilsier, så ble det polering og lytting til gode toner i kveld.

Kvelden startet med skopuss sammen med min kjære, for så å gå over på en litt mer delikat aktivitet.

Jeg bestilte et par poleringskluter fra tidssonen sin webshop - cape cod polish cloth -. Når jeg bestilte de var tanken ganske enkel: hvorfor ikke prøve.

Telefonen ble koblet til stereoanlegget, noen deilige jazzrytmer ble satt på som arbeidsmusikk.

Jeg hadde også litt alternativ lektyr: Watch Time fra august.

Det blir en bestilling av den store boksen med pokeringshansker og buffklut neste gang :)

Tips: Dersom du ønsker å polere selv. Gni litt med poleringskluten slik at poleringen fordeler seg over klokken, bruk deretter litt papir for å gni(forsiktig-pga. avposing fra pairet) poleringen inn i klokken og bruk deretter en mikrofiberklut. Denne prosessen fungerte hvertfall veldig fint på mine klokker :)

Dersom noen har bedre tips, kom gjerne med de :)

Det ble dessverre ingen før-bilder, da dette innlegget ble litt impulsivt.

Klokkene som skulle pusses: Rolex GMT-Master II, Baume & Mercier Hampton, Candino og Guessklokken til fruen.

IMG_3596_zpsa2c0ac8b.jpg

Klokkene som skulle pusses: Rolex GMT-Master II, Baume & Mercier Hampton, Candino og Guessklokken til fruen.

IMG_3597_zps6b194711.jpg

Etter polering

IMG_3598_zpsd7c519ef.jpg

Rolex GMT-Master II etter polering.

IMG_3599_zps603ae416.jpg

Baume & Mercier Hampton etter polering

IMG_3600_zps94f6d148.jpg

Candino etter polering

IMG_3601_zps124e808a.jpg

Guess etter polering

IMG_3602_zps4dc9a849.jpg

Alternativ lektyr

IMG_3603_zpse766432f.jpg

Cape Cod - poleringsklut

Ser ut som om du har hatt en flott kveld!

Jeg hadde meg en slik kveld selv, for noen uker siden. Gir virkelig ro i sjelen, og når resultatet er blanke klokker er jo det supert?:D