Manuell dressklokke under 10000,-

Medlem
24. mai 2011
Sted
Bergensområdet
Jeg ønsker en manuell dressklokke, og trodde jeg hadde funnet den da jeg kom over Nomos Glashütte Orion:
D_331_OrionWeiss_FRONT.jpg

Men, den viser seg å være på 35mm i diameter, og da kan jeg like gjerne kjøpe vintage - eller bare bruke min 1957 Omega Seamaster, selv om skiven er offwhite.
Noen som vet om tilsvarende klokke i tilsvarende prisleie i 38-40mm? Synes jo at denne Orionen var kul med "vindu" inn til urverket, det er alltid et pluss.
Jeg vil ha hvit skive med så lite dilldall som mulig, stål kasse, manual wind, stål eller "gull" visere og indexer - ingen tall.
Noen som har noen idéer?

Nomos Tangomat blir kanskje et litt for opplagt forslag?

Litt farger på visere her da, men 38,3 mm i hvertfall.

073c978f.png

Ja, har sett den tråden, også bidratt med Hamilton, men jeg ønsker manuell opptrekk...
Tangomaten er sikkert grei nok, men ønsker ikke tall, bare indexer...

Nesten fra Oris:

Men med gullkasse (litt over budsjettet, også):

5990_396_7580_60_51_ls.png

Eller svart skive:

6229_396_7580_40_54_ls.png

Eller tall på skiven (selv om jeg ikke synes de var så fremtredende)

5957_396_7580_40_51_ls.png

Ellers lukter det vel Vintage lang vei. For eksempel her. (selv om dette vel var selgeren som ble advart mot i en annen tråd her på sonen.

Selv om denne er automatisk, er vel "fasitsvaret" på dressklokkespørsmålet en vintage Omega Constellation. Slik som min for eksempel :)

IMG_0349.jpg

Selv om denne er automatisk, er vel "fasitsvaret" på dressklokkespørsmålet en vintage Omega Constellation. Slik som min for eksempel :)

IMG_0349.jpg

Stemmer med på den:)
54d09ef8-a900-1873.jpg

Ellers har vel Maurice Lacroix og Baume et Mercier noe dressy med manuelt opptrekk i den prisklassen:)

Nomos Tangomat blir kanskje et litt for opplagt forslag?

Litt farger på visere her da, men 38,3 mm i hvertfall.

073c978f.png

Ja, om den var 38,3mm kunne jeg kansje oversett desse tallene - men her står det at denne også er 35mm...?
http://www.nomos-store.com/en/Watch...al-winding/Tangente-stainless-steel-back.html

Takker for alle innspill, men det er altså ikke automatics og klokker med tall jeg er på jakt etter. Det viktigste er likevel tykkelsen, både Lacroix og Mercier sine manuals er 10 mm tykke, så vidt jeg har funnet ut.

Takker for alle innspill, men det er altså ikke automatics og klokker med tall jeg er på jakt etter. Det viktigste er likevel tykkelsen, både Lacroix og Mercier sine manuals er 10 mm tykke, så vidt jeg har funnet ut.

Å dvs du da synes de er for tykke eller? Blir nok evt vanskelig å finne noe med manuelt opptrekk som er særlig tynnere i den prisklassen vil jeg tro.. De fleste bruker jo Unitas verkene eller andre verk på samme størrelse/høyde som basis! Skal du evt på noe tynnere blir det vel in-house og langt høyere priser;)