Marathon watches

Har såvidt tuklet med et par. Solide og tøffe saker.
Mener bestemt at @jayeff har et par slike.

Redigert av en moderator:
Hadde en Marathon Navigator en gang. Skikkelig kul klokke, og selv om den ikke kostet allverden (800,- mener jeg at jeg ga for den) så var det kvalitetsfølelse over den!

Har en SAR maraglo model...
Regulert den en morgen på atomklokken.
Lagt den å sove ut i snø hele natt i -13 ... Den var dekket med is på morgen og gikk som bare det.
Jeg varmet den opp igjen i hendene og tok den på igjen.
Når jeg kontrolert den senere på kveld på atomklokken: -3 sekunder.
2824-2 urverket er "best bang for the bucks" og inn i en Tysk Fricker urkasse, da har du solide greie for rimelig pris.
Ikke noe tilfeldighet at SAR og andre styrker bruker den spør du meg.
Marathon klokker er det lagt for å ta juling.

Tøft, virker til å være ein skikkelig beater. Kjenner jeg har lyst på ein marathon i fremtiden til hverdags og fest. Både JSAR og CSAR ligger høyt på listen

Hadde en CSAR som jeg solgte like før sommeren i år. Veldig kul klokke, men skuffet over at de på en klokke til såpass mye ikke har klart å engang feste urverket i kassen. Er kun kronen og chronopusherne som fikserte klokken. Noe som resulterte i at når man trakk den opp så kunne man se at hele urskiven var løs og beveget seg en mm ca frem og tilbake. Ga ikke det helt store kvalitetsinntrykket.
Når det er sagt, hadde jeg ikke en enste annen ting å kritisere den på.

Hadde en CSAR som jeg solgte like før sommeren i år. Veldig kul klokke, men skuffet over at de på en klokke til såpass mye ikke har klart å engang feste urverket i kassen. Er kun kronen og chronopusherne som fikserte klokken. Noe som resulterte i at når man trakk den opp så kunne man se at hele urskiven var løs og beveget seg en mm ca frem og tilbake. Ga ikke det helt store kvalitetsinntrykket.
Når det er sagt, hadde jeg ikke en enste annen ting å kritisere den på.

Fikk aldri problemet selv men har ikke en chrono. Selv om hvis urverket er festet med skruer, du vil bestandig få flytteskive problem hvis din urverks ring er for små og løss inn i kassen.
Du hadde en ring problem egentlig: Mange chrono har ingen skruer på den men det står fast uansett hvis alt er bra tilpasset.

Fikk aldri problemet selv men har ikke en chrono. Selv om hvis urverket er festet med skruer, du vil bestandig få flytteskive problem hvis din urverks ring er for små og løss inn i kassen.
Du hadde en ring problem egentlig: Mange chrono har ingen skruer på den men det står fast uansett hvis alt er bra tilpasset.

Joda, men er jo strengt tatt litt uinteressant om det er mangel på innfesting eller feil tilpasset ring, da resultate uansett er et løst urvek i kassen. Noe som gir mulighet for at urveket får støt ved slag osv på en helt annen måte enn om det satt fast som det bør gjøre. Er jo samme opplegget egentlig som du hadde på din Benarus Megladon, hvor du fikk urmakeren til å lage fester for å unngå tull.
Synes ikke det er greit at det er sånne mangler på en klokke som tross alt koster over 20k;) da det er enten dårlig QC eller enda værre, dårlig design.
Det sagt, hadde jeg ikke nølt et sekund med å kjøpe en av dem mer standard klokkene deres, som MSAR osv, for der vikrer ting langt thightere og bedre gjennomført.

På min Meg. egentlig, den stem- tube var boret skjev og uverket opplevd bestandig spenning ved skruing an kronen: Jeg sendt den tilbake og fikk pengene igjen. Klart at uansett problemet, det er dårlig kontroll som gjørt at du hadde trøbbeler, men det ser sånn ut at du fikk deg en "mandags klokka" som meg med min Meg.
Det er egentlig garantisak det.

Har såvidt tuklet med et par. Solide og tøffe saker.
Mener bestemt at @jayeff har et par slike.

Det medfører riktighet. Har en GSAR i daglig bruk, og en MSAR som, stort sett, hviler i safen.

Redigert av en moderator: