Marcialonga

Medlem
17. aug. 2009
Sted
Bærum
Hei,

Vært litt stille i det siste fra min side, grunnet for mye jobbing.
Lover å komme sterkere tilbake.:p

Langrenn er min andre lidenskap, og reiser til Italia for å ta fatt på de berømte 70km.
Har gått flere renn tidligere, men deltar for første gang i dette rennet.

Er det andre her som skal delta, og som kanskje har noen gode tips ?

Mvh
Braute.

Er det andre her som skal delta, og som kanskje har noen gode tips ?

Ikke ta skiene til lillesøsteren din.

Gikk valdresmarsjen (ca. samme distanse) men hadde tatt skiene til lillesøstern min. Vi har ca like lange ski av samme merke, godt at de var merket med initialer som er EBK for begge to.
Jeg hadde en 30 kilos ledelse i vekt på søstern min og mine ski hadde noe mer spenn enn hennes. Noe som naturligvis førte til godt feste i nedoverbakkene inntil du plutselig ikke har feste i det hele tatt.

Løpet startet friskt med rask løp opp slalombakken på Beito. Etter 10 kilometer var skiene mine uforutsett blitt smørefrie ski. Smurte om etter 22 km. Det holdt i fem kilometer til. De siste stykket (les: de resterende 47 kilometerne) tok jeg noe ufrivillig Nordthug takktikken og staket meg til mål. For lokalkjente (les: Minutman) kan jeg fortelle at spesielt i bakken fra Kruk til Pilset kan jeg huske dette føltes spesielt behagelig.

Heldigvis hadde jeg med mobil så jeg kunne ringe og bli hentet ved målgang, for jeg tror det hadde vært mer aktuelt å dra en Lawrence Oates enn å gå tilbake til hytta da jeg var i mål.

Lol & respekt :cool:

Ikke ta skiene til lillesøsteren din.

Gikk valdresmarsjen (ca. samme distanse) men hadde tatt skiene til lillesøstern min. Vi har ca like lange ski av samme merke, godt at de var merket med initialer som er EBK for begge to.
Jeg hadde en 30 kilos ledelse i vekt på søstern min og mine ski hadde noe mer spenn enn hennes. Noe som naturligvis førte til godt feste i nedoverbakkene inntil du plutselig ikke har feste i det hele tatt.

Løpet startet friskt med rask løp opp slalombakken på Beito. Etter 10 kilometer var skiene mine uforutsett blitt smørefrie ski. Smurte om etter 22 km. Det holdt i fem kilometer til. De siste stykket (les: de resterende 47 kilometerne) tok jeg noe ufrivillig Nordthug takktikken og staket meg til mål. For lokalkjente (les: Minutman) kan jeg fortelle at spesielt i bakken fra Kruk til Pilset kan jeg huske dette føltes spesielt behagelig.

Heldigvis hadde jeg med mobil så jeg kunne ringe og bli hentet ved målgang, for jeg tror det hadde vært mer aktuelt å dra en Lawrence Oates enn å gå tilbake til hytta da jeg var i mål.

He,he......takker for tipset.:D

Lover å bruke egne ski, preppet etter alle kunstens regler.

Meget bra arrangement, og logistikken fungerte knirkefritt.

Årets føre var nok en del tråere enn i fjor, spesielt for de som startet litt lengre bak i feltet.
Kombinasjonen av kunstsnø, litt varme i sola og mange løpere førte til at det i spesielle partier var veldig mye sug under skia.

Terningkast 5 av 6, anbefales. :p

Cool. Så fint ut på TV.
Selv skal jeg gå Holmenkollen Skimaraton neste helg. Satser på silkeføre og gode ski :)