Mulig at jeg ubevisst var litt mindre kritisk enn vanlig, siden jeg visste at jeg ikke skulle kjøpe den
La meg først si at med løp og kjøp, mener jeg noe sånt:
1. Ta kontakt med selger og spør om forskjellig dokumentasjon m.m.
2. Hvis tilfredstillende svar dra og se på klokken og dokumentasjon.
3. Hvis den ser ekte ut prøv å få prisen ned et par tusen avhengig av om den har papirer eller ikke.
4. Hvis enighet om pris, ta klokken med til autorisert forhandler for verifisering før du betaler.
Hvis man ikke kan dra å se på klokken og kan få den verifisert, ville ikke jeg kjøpt en Rolex uten at selger hadde hatt flere gode referanser. I en slik situasjon gjelder definitivt "Buy the seller.."
Jeg baserte observasjonen min på at klokken hadde bezel med flat 4, "swiss made" er 5 ticks, og "o" i Rolex er oval, som alt stemmer overens med en F-serie. Men jeg tror dette kunne stemt med en noe nyere klokke med byttet bezel også..
Jeg er ingen boks-ekspert, så jeg kan ikke vurdere om boksen er ekte eller ikke, men boksen er ikke lik som den jeg har som tilhører en F-serie. Min boks har ikke pute.
Når jeg så på klokken på finn igjen nå synes jeg at markeren i posisjon 9 ser litt kort og bred ut på det ene bilde i forhold til klokke min, men dette kan jo være bildekvaliteten.
Poenget er at jeg opprinnelig ikke tenkte at det var noe galt med klokken, men man bør uansett være forsiktig, og i alle fall ikke basere et kjøp kun på min vurdering av noen litt uklare bilder