Ser du etter biff er
Sparks Steak House en av byens beste, og med en helt fantastisk vinkjeller. Det er et yndet spisested for toppene innenfor Cosa Nostra, så man kan noenganger føle seg hensatt til en Sopranos-episode mens man strever med det enorme kjøttstykket sitt. Det er forresten også stedet hvor Paul Castellano ble skutt på åttitallet, noe som ikke akkurat har ødelagt restaurantens popularitet. Men maten er svært god.
Et helt fantastisk spisested er
Oyster Bar i kjelleren på Grand Central Station. Det er en av de beste sjømatrestaurantene jeg har spist på. Menyen ser veldig fristende ut, men jeg kommer ikke lenger enn til det utrolige østersutvalget. Et fat med tolv forskjellige sorter østers, kald hvitvin, flotte omgivelser og søtt selskap; et besøk der er alene verdt flybilletten.
Ser du etter autentisk amerikansk matlaging er det vel ikke bedre alternativer enn en klassisk diner. En spm lever i beste velgående, komplett med sofabåser trukket i skai, ustanselige påfyll av kaffe og en arterietettende meny, er
Tom`s Restaurant. Det finnes flere av samme typen, men det er litt artig at dette er stedet som går igjen i de fleste "Seinfeld"-episodene. (Også referert til i sangen "Tom`s diner" av Suzanne Vega, for den som er gammel nok til å huske den.) Verdt et besøk.
Ninja edit: Jeg ble så sulten av å skrive om Oyster bar at jeg søkte litt etter nyere anmeldelser. Auda - det kan virke som om den hundre år gamle restauranten har tapt seg litt siden jeg var der sist. Anmeldelsene var mildest talt blandede, spesielt reageres på service. Min uforbeholdne anbefaling får dermed forbehold.