Maurice Lacroix "Diver"

Kikket på en slik en da jeg var på Island i forrige uke. Var milimetre fra å kjøpe, men fant ut at ett klokkekjøp var nok. Angrer som en hund nå (spesielt da jeg kunne ha fått den helt ny for under 5000 kroner).

Men, nok om det...

Klokken virker helt grei, men tror heller jeg ville hatt den til daglig bruk enn til dykking.

Hvilken bruk tenker du på?

Har ei ML Miros Diver og dette er typisk Maurice Lacroix-kvalitet. Totalt gjennomført bra.
Har 3 stk ML og vurderer en til.
Finnes neppe et merke som matcher kvalitet til prisen bedre en ML.
Husk at dette er et merke som lager sine egne kasser og at de er et "Manufacture"selskap. Det vil si at på de dyrere serier produserer de både kasse OG verk selv. ML er et merke som høster STOR respekt i High End klassen. Det er også de som utviklet "Memoire". Et mekanisk verk som faktisk "husker". Hehe

PS: Skal du absolutt ha en klokke til dykking i hav, vil jeg anbefale Oris, Fortis osv. ML blir bare for pent til den slags bruk;)

Bruk

Har ikke tenkt å bruke uret til dykking, men ønsker at det tåler "hverdagslig slitasje" og ikke blir avspist med et liv i dress og slips.

Jeg kjenner ikke kvaliteten på ML og har ofte sett på dem som litt kjedelige, men jeg har også lagt merke til deres Diver fordi de har klart å komme opp med et litt særegent design på indekser og visere. Sammen med litt uvanlige fargevalg skiller dette dem fra den store mengden av sportsur som uunngåelig ender opp med å ligne på Submariner.

jayeff

Gi beskjed neste gang du skal til Island ;)

KlokkeQuiz; Dersom du tar med deg en klokke hjem fra Island til meg håper jeg du har anledning til å ta den med deg hjem på armen og ikke gjemt opp et sted man gjemte et ur (i flere år) i hvilken film?

petter

Gi beskjed neste gang du skal til Island ;)

KlokkeQuiz; Dersom du tar med deg en klokke hjem fra Island til meg håper jeg du har anledning til å ta den med deg hjem på armen og ikke gjemt opp et sted man gjemte et ur (i flere år) i hvilken film?

petter

Hehe... Jeg skal nok ikke til Island igjen før til neste år (antar jeg)... Klokken var en "rest" etter innkjøp til gamle priser. AD hadde den liggende og jeg er imponert over at de ikke satte opp prisen på den for å få en god fortjeneste... Prisen var like under 100 000 isk, som tilsvarer ca. 5000 nok. Skulle de ha bestilt inn en i dag, ville prisen ha vært ca. 160-170 000 isk, som fortsatt er en ganske god pris :)

Så på den braute hadde til salgs. Synes det var en veldig pen klokke med fin detalje finish. Eneste jeg skulle ønske var at den var litt større.
Var forresten en billig på blocket.se, vet ikke om den er solgt

Så på den braute hadde til salgs. Synes det var en veldig pen klokke med fin detalje finish. Eneste jeg skulle ønske var at den var litt større.
Var forresten en billig på blocket.se, vet ikke om den er solgt

Jeg var også redd for den kunne se puslete ut med sine 40mm, men til min store overraskelse var 40mm PERFEKT på min arm.
Dette er jo også "rette" størrelsen nå når trenden ang store klokker har snudd:)