Maurice Lacroix - hvordan er dette merket?

Medlem
27. april 2012
Hei,

Relativt ny i bransjen her, hva synes folk om dette merket?
Ser de har endel tøffe ut, spesielt synes jeg endel i serien Pontos utmerker seg.

MEN, hva med holdbarhet? 2.håndsverdi? Hvordan er merket ansett blandt kjennere?

Hei. Raskt svar her.

Jeg liker merket godt, mener de benytter selita verk til de fleste rimeligere modellene og har laget noe de i hvert fall kaller inhouse til de mer kostbare modellene. Jeg er rimelig sikker på at annenhåndsverdi er ganske så... elendig... Ville således vært rimelig sikker på at dette var et ur jeg ville beholde før jeg kjøpte en. Ny vel å merke. Jeg vil applaudere et kjøp uansett, brukt eller nytt, selv så hadde jeg en sterkt nedsatt ml i bestilling i fjor - men endret til et annet merke i siste liten... Det gikk greit for leverandøren og slik var det med den saken.

Er snakk om et bruktkjøp her, virker som du får en kurrant Pontos for rundt 20k.
Selvsakt mer sikkerstikk å kjøpe Omega, Breitling ol. Men vært morsomt med noe ikke "alle" har :)

Jeg er veldig fornøyd med min Pontos Chronographe, utrolig behagelig og både pent og tøft design. I tillegg holder den tiden bra. MEN som nevnt over, annenhåndsverdien er nok ikke all verden så min skal ikke selges:D

Ikke ofte de ligger ute for salg brukt, men husk at man kan "prute" hos forhandler, Protid fører så stikk innom og be om beste pris;)
Min:
55362012.jpg

953A9D25-0EA6-451F-B540-FFDCA153F5E6-2078-00000127AA1C6E6B_zps5645a2b6.jpg

Urverket selger min nå til 22ish, og det lar garantert en forhandler den gå for, muligens også 20k: http://www.urverket.no/maurice-lacroix-pontos-black-dial-bracelet-p-10889.html

Redigert:
Akkurat den modellen der jeg liker, men da kansje med sort kasse og gummi.. eller.. tja.
Ikke så enkelt det her.

Maurice Lacroix var det første merket jeg var innom da klokkeinteressen begynte. Det var egentlig helt tilfeldig, og denne modellen hadde jeg i et par år. Klokken kjøpte jeg av et hyggelig medlem her på sonen og så vidt jeg vet så tror jeg denne modellen finnes hos et par medlemmer her.

Prisen er ikke gæren på brukt markedet. Mellom 3 og 4 k kan du finne denne til. Legger også til at denne modellen er utgått men kostet ny sist jeg sjekket ca 12k. Ble veldig glad i denne :)