MB C-180T vs 200T

Medlem
17. aug. 2009
Sted
Bærum
Kjører i dag en Audi A4 (120hk) og det er på tide å bytte ut denne.

Alternativ bil søkes i så måte, siden Audi ikke kommer med noe ny A4 før ev på slutten av året.
BMW er sikkert bra, men ser ut til at jeg lander på en C-klasse stv ( bensin og automat ).

Spørsmålet er bare om jeg skal velge 156hk eller betale 30k mer for å få 30hk til ?

Om det er noen her som har erfaring med disse så tar jeg gjerne i mot synspunkter.

Mvh
Braute

Har kjørt mye mercedes med den "gamle" utgaven, bensin på 143hk, og følte aldri det manglet noe der. Har også eid 318i med 143, samme oppfatting :) Hadde heller spadd på mer utstyr :)

Tja, spørs litt på kva du treng det.

Om du er mykje aleine i bilen så er motor stor nok.

Lesser du bilen med X antall passasjerar og bagasje så ville eg gått for større motor.

Herleg bil dog...:)

Har kjørt mye mercedes med den "gamle" utgaven, bensin på 143hk, og følte aldri det manglet noe der. Har også eid 318i med 143, samme oppfatting :) Hadde heller spadd på mer utstyr :)

Er vel det jeg også føler, blir fort drøyt 100k for nødvendig utstyr på denne :)

MB S205 er helt nydelig @Braute så her velger du helt rett.

Som Thomas skriver over her så får du C250T CDI 4Matic 204hk for 45k mer enn C200T igjen, her er bilen med 4Matic nesten 25k billigere enn C250 CDI med bakhjulstrekk.

Men skal du ha bensin, noe jeg selv foretrekker så er vel spørsmålet om du klarer deg med 156hk eller må ha 184hk?
Det er to forskjellige motorer i C180 og C200, henholdsvis 1.6l og 2.0l. 250NM vs 300NM.

Jeg vil vel tro at du klarer deg med C180 hvis du ikke fyller bilen og trekker campingvogn som selv kongen av campingplassen blir misunnelig på. Bruk heller pengene på skikkelig utstyr:D

Redigert av en moderator: