Solgt MB&F M.A.D. 1 RED selges/byttes

Troglodytae

Støttemedlem
Medlem
15. april 2020
Sted
Oslo
Skjermbilde 2023-08-22 kl. 12.15.21.png
MAD-EDITION_Red_MAD1_Lifestyle1_HRES-scaled-1.jpg
MBF-MAD1-MAD-1-Watch-Review-2.jpg
MBF-MAD1-MAD-1-Watch-Review-4.jpg
tempImage7Oawc6.png
tempImageS4QMi7.png
tempImageNJ20cn.png
tempImageOrXLxW.png
Skjermbilde 2023-08-22 kl. 12.59.41.png
tempImageayn556.png

1f534.png
SELGER/BYTTER EN VELDIG KUL MB&F M.A.D. 1 RED
1f7e5.png

Tror det er en klokke mange har kjennskap til fra før. Veldig unik og kult at man kan kjøpe en MB&F design under 3-400k. Eller man kan kjøpe hvis man vinner muligheten på en lotteri. Ikke jeg som er første eier.
Kommer komplett med mva papirer. Er fra slutten av mai 2023. I tillegg kommer med en custom reim som ble laget av selveste Christopher Langedahl
1f60a.png

Ingen slitasje på klokken. Kanskje noe hairlines finnes med lupe.

Kommer med en kraftig modifisert invertert Miyota 821A automatisk urverk med viklingsrotor på toppen og sideveis tidsvisningssystem. Rotoren ble laget av titan og wolfram hvor vekten hjelper til å holde rotoren i gang. Klokken har 60 timers gangreserve.
Urkassen ble laget stort sett av safirkrystall hele veien som sitter mellom fire metallklør (lugsene). Lugsene er avrundet og er meget behagelig på mitt 17.5cm håndledd. Kan tenke meg at deb vil passe helt ned til 16.5cm. Selv at klokken er ikke av det minste laget så føler jeg ikke klumpete da den er ikke top-heavy pga stort sett hele er av glass. Det er ikke en som går under skjorteerme, men vil du virkelig gjemme den der?

♦️
Hvordan lese tiden?
Timer vises på en svart aluminimumsring mens minutter er på en rød aluminiumsring rett under den. Alt av tallene er lumet. Eksakt tid vises med en pent laget trekantet markør som peker på det faktiske tiden.
Det har tatt litt tid før man ble vant til å lese tiden, men ble raskt instinktiv. Lesbarheten til minuttet har blitt ofret på grunn av fraværet av individuelle minuttmarkører, men ringene rundt er ganske store og det gir god plass mellom 5-minutters markørene - med så mye plass mellom dem, er det lett å anslå om det for eksempel er 10:12, 10:13 eller 10:14. Hvis du går glipp av en avtale fordi du ikke kunne lese tiden nøyaktig nok, kan du heller bare leke med rotoren.

Blant annet Hodinkee har skrevet en artikkel om klokken:
https://www.hodinkee.com/articles/maximilian-busser-mad1red

Selges for 55k (byttepris er 58k)

Byttes mot for eksempel Grand Seiko, Tudor BB58 sort, Omega Globemaster eller Cartier. Andre klokker kan også være av interesse.

✅
Jeg kan møtes for overlevering i Oslo, eller sende på kjøpers ansvar. Kjøper står for frakt. Jeg har flere gode referanser både herfra og fra andre plattformer. Bare å sende melding hvis det skulle være noen spørsmål.

Redigert: