Meca Quartz

Medlem
11. mars 2013
En av mine andre store interesser er veteranbiler og jeg har en 1960 Fiat 500 med selvmordsdører. Og det hadde jo vært gøy og hatt en motorinspirert klokke når man kjører denne :) Men jeg er ingen dyr klokkemann, jeg er en klassisk mye vil ha mer klokkemann. I prisklassen 1000-5000kr hehe. På watchusseek så jeg denne Helgray som om ikke annet ser bra ut https://www.helgray.com/collections/watches/products/silverstone-white. Men den har meka-quartz fra Seiko. Hva er meka-quarts? Lurer litt på autodromo også , noen som har erfaringer? Tissot prc516 er vel også innafor :)

Det er vel en av flere ulike versjoner av et hybrid-urverk. Det vil si et batteriverk trekker et fjerbelastet urverk. Les mer her: http://forums.watchuseek.com/f2/whats-meca-quartz-hybrid-926626.html
MEN, kjører du en vintage 500 bør du vel ha et vintage-ur som passer bilen?
Det er mange flotte Omega Seamaster-modeller fra 1960-tallet, men også Heuer, Enicar med fler.
(mulig du må ut med litt mer enn 5000,- for enkelte modeller;) )

• Liker
Reaksjoner: wreckmaster
Hehe takk for svar :) Bør kanskje kjøre vintage ur i vintage bil. Men bør jo være noe med motorhistorisk relevans da... Chrono og racing strap :p Gammel Seamaster har jeg jo, men føler ikke at den er riktig nok . Drømmen er jo Chopard Mille Miglia eller TH Monaco, men begge disse er laaaaangt utenfor rekkevidde :(

Hehe takk for svar :) Bør kanskje kjøre vintage ur i vintage bil. Men bør jo være noe med motorhistorisk relevans da... Chrono og racing strap :p Gammel Seamaster har jeg jo, men føler ikke at den er riktig nok . Drømmen er jo Chopard Mille Miglia eller TH Monaco, men begge disse er laaaaangt utenfor rekkevidde :(
Heuer Monaco (Steve McQueen) med kronen på "feil" side hadde vært helt riktig! ;)
steve_mcqueen_watch_worn_in_the_film_le_mans_4.jpg

• Liker
Reaksjoner: wreckmaster
Absolutt :) Er vel kanskje min grail, men så veldig langt utenfor rekkevidde. Kanskje når kidsa blir store og forlater redet :p