Meg og Tidssonen.

Avslutningsvis vil jeg gjerne skryte av et fantastisk forum. Hvor man faktisk oppfører seg, da dette ikke er et velkjent fenomen i det store intet.

Helt enig!!! Befriende at folkeskikk og oppdragelse også eksisterer og fungerer på nett. TS er i en klasse for seg ift mine erfaringer fra andre forumer. Skryt til alle her inne :)

Velkommen skal du være! En god start du kom med der!

Når det gjelder seiko så kan jeg forøvrig si at jeg er veldig fornøyd med min skx007 på natorem.

Som regel den jeg bruker utenlands for å ikke tiltrekke meg uønsket oppmerksomhet. Digger den, og til ca tusen lappen er jeg godt fornøyd.

Et lite tips på veien er å ikke bare kjøpe fordi du er rastløs, men vent til du finner en klokke som virkelig får pulsen til å slå i brystet på deg.

I de fleste tilfeller er det særdeles deilig å kunne prøve klokkene du drømmer om før du kjøper. Det blir dyrt noen ganger, fordi lysten blir sterkere, men man an også spare noen kroner da man kan miste lysten på en klokke som ikke føles helt rett.

All lykke til på ferden, vi gleder oss til dine unboxinger!

Hei og velkommen! Monster er greit nok det, og blir du lei er det alltid noen andre nye som vil kjøpe den. Om ikke er det en helt grei beater med vanvittig bra lume.
Jeg er mer spent på hvor lenge Nixonen og Diligaf'en blir i boksen!;) Hvet du forresten hva Diligaf betyr?

Velkommen inn i galskapen med et veldig artig innlegg. Spørs om det ikke blir utskifting i boksen din.. Vil absolutt anbefale en Seiko automatic som første beater. Deretter vil jeg nok ta meg god tid til å finne første ordentlige klokke. Vet ikke hva ditt budsjett er, eller hva din kapasitet raskt setter en stopper ved.. Som en entryklokke bør du nok regne en 8-12tusen, neste blir dyrere.. Mitt tips er kanskje en Omega Seamaster i stål med lenke, feks 2254.50. Den går til alt og er en traver du aldri blir lei. Brukt i prissjiktet jeg nevnte. Boks og papirer et must! Min første var en Seamaster, og den har jeg hatt i 7 år uten å vurdere og selge. Uansett, lykke til, blir spennende å følge utviklingen. Ikke legg listen for høyt med en gang og bruk tid på jakten. Det er den som er gøy. Ikke sammenlikne deg med de gjeveste urene heller, de koster fort 300k++ og er urealistiske for de fleste av oss (hmm.. Burde hvertfall vært! Men du vet aldri hvor galskapen tar deg..)

Hei og velkommen! Monster er greit nok det, og blir du lei er det alltid noen andre nye som vil kjøpe den. Om ikke er det en helt grei beater med vanvittig bra lume.
Jeg er mer spent på hvor lenge Nixonen og Diligaf'en blir i boksen!;) Hvet du forresten hva Diligaf betyr?

Does It Look Like I Give A Fuck;)

Ellers velkommen til forumet, Smoearn:) Og det blir nok ikke lenge til både Nixon og Dilligaf blir byttet ut med langt dyrere klokker;)

Velkommen skal du være, et artig 1. innlegg du serverte :p Tror mange av oss kan kjenne seg igjen i hvordan det startet hos deg. :p

Nå er det bare å ta seg god tid og nyte reisen. :)

Mulig at nixon blir der lenger enn den trenger, dette var jo tross alt en gave fra fruen og det som var med å starte "klokkerullingen"

Etter et lite kjapt google søk så kom jeg vel fram til at dilligaf betyr "Do I Look Like I Give A F***"
haha, fantastisk

timekeeper skrev:
Velkommen inn i galskapen med et veldig artig innlegg. Spørs om det ikke blir utskifting i boksen din.. Vil absolutt anbefale en Seiko automatic som første beater. Deretter vil jeg nok ta meg god tid til å finne første ordentlige klokke. Vet ikke hva ditt budsjett er, eller hva din kapasitet raskt setter en stopper ved.. Som en entryklokke bør du nok regne en 8-12tusen, neste blir dyrere.. Mitt tips er kanskje en Omega Seamaster i stål med lenke, feks 2254.50. Den går til alt og er en traver du aldri blir lei. Brukt i prissjiktet jeg nevnte. Boks og papirer et must! Min første var en Seamaster, og den har jeg hatt i 7 år uten å vurdere og selge. Uansett, lykke til, blir spennende å følge utviklingen. Ikke legg listen for høyt med en gang og bruk tid på jakten. Det er den som er gøy. Ikke sammenlikne deg med de gjeveste urene heller, de koster fort 300k++ og er urealistiske for de fleste av oss (hmm.. Burde hvertfall vært! Men du vet aldri hvor galskapen tar deg..)

Har sett en del på omega klokkene, sterkt mulig at dette blir en av de første "dyre" klokkene!
Klokkekonto er forøvrig allerede opprettet i nettbanken, gleder meg til jakten!

Nå står studering av sjargong og div klokkemodeller for tur!
Iveren etter nye klokker blir bare større jo mer informasjon jeg plukker opp. Følger med som en ØRN her på TS, var vel igjennom 20 sider med unboxing igår!

Når det gjelder seiko så kan jeg forøvrig si at jeg er veldig fornøyd med min skx007 på natorem.

Som regel den jeg bruker utenlands for å ikke tiltrekke meg uønsket oppmerksomhet. Digger den, og til ca tusen lappen er jeg godt fornøyd.

Jeg vil også anbefale den. Ser meget pen ut på sort MOD-nato (TS-shop) og er et godt alternativ til Monster om du synes den er litt for voldsom.

Velkommen til galskapen!

Skal du ha en seiko syns jeg at du skal se på en SPORK. Fantastisk klokke!

Hei og velkommen. :)

Jeg sier som mange andre her, gå for Monster.
Det er en klokke som gir deg mye for 1200,-.
Min første klokke er Black Monster som stilles hver andre mnd. (sover med kronen opp)
Nå om dagen vurderer jeg å kjøpe meg en sort nato til denne.

Jeg er som deg, tenkte at 2000,- er MYE penger for en klokke. Jeg har nå på mitt lille studielån bestilt med en Omega Seamaster 2255.80 (Electric Blue). Jeg vet at det blir mye havregryn, kyllingfilet og ris fremover, men når jeg titter ned på armen skal jeg tenke "det er verdt det!".

Seiko er helt ok

Hei!
Har både det ene og det andre i boksen, men en av de jeg er mest fornøyd med er denne. Ferdig pimpet av Roger Sveian, kostet 1900,-. Oser av stil og kvalitet, i tillegg går den meget nøyaktig. For all del, legg gjerne i mere penger, men nøl for all del ikke med å kjøpe en Seiko. Den trenger definitivt ikke å bli "boksfyll".

Tenkte jeg kunne oppdater her litt!

Da er den første klokken bestilt, saldoen er trukket fra konto og kjøpet er bekreftet.
Er veldig spent på hvordan jeg blir å takle ventingen, merker at klokken skulle vært her igår.

Selve jakten på klokken var spennende, lese seg litt opp på forskjellige urverk, hva forskjellige ting betyr og hvor stor diameter håndleddet mitt egentlig takler (Frykter dog at denne blir litt for stor, men det vil tiden vise)

Klokken har manuellt opptrekk, noe som av en eller annen grunn falt veldig i smak hos meg.
Ser allerede for meg at klokken får plass i morgenrutinene, en liten "oppskru" før kaffen intreffer magesekken er vel ikke å forakte? Gleder meg til unboxingen!

Ha en fortsatt fin torsdagskveld

For de som er nysgjerrige er dette en steinhart modell, hvilken type får man se i unboxingen!