Hei
Etter 30 minutter med mye om og men falt mitt første ord her på TS.
Det er mye mulig denne posten blir å inneholde en del tekst, så her kan det være greit å hente fram kaffen, sette seg i godstolen så får du være med på min reise mot klokkeverden.
Først en liten introduksjon til meg selv. Navnet er sverre, bostedet er bartebyen hvor jeg også er født og oppvokst.
Har alltid hatt en intresse for klokker, men har aldri fått det lille "sparket" jeg trengte for å komme igang.
"Må ha det, bare må ha det"
Regner med at dette er en følelse som er godt kjent her på TS. Når du rett og slett bare trenger en ny klokke. Problemet som oppsto var jo da at jeg ikke har noe peiling på klokker i det hele tatt.
Interessen min tok en vending da jeg passerte 20 år, da mottok jeg en seiko klokke i bursdagsgave.
Husker ikke helt hva jeg betalte for denne, men i mine øyne så var nok dette en "dyr" klokke.
Så ferden for å fylle opp denne var nå startet. Men hvor skulle jeg se, hva skulle jeg se etter?
Ble gjort noen impuls kjøp over nettet, som nå er på vei i posten, dog etter en tur rundt på TS var nok ikke dette noen klokker som blir å få plass i "skrinet".
Pris
Min prisoppfatning av klokker har vært ganske langt bort ifra realiteten.
Før jeg oppdaget TS hadde jeg selv rangert klokker i 4 prisklasser.
- Billige klokker, alt under kr 500,-
- "midt på treet", mellom kr 500,- og kr 1500,-
- Dyre klokker, fra kr 1500,- og kr 3000,-
- Rolex
Første "spaningsdag" på TS
Jeg leste rundt på diskusjon.no for å se om det var noen andre som delte samme klokkeinteresse, ble derfra kastet inn på tidssonen.no
Nå var det gjort, min interesse for klokker hadde endelig funnet seg et sted å bli dyrket.
Iløpet av 2 timer ble min oppfatning av klokker snudd på hodet, prisklassene mine ble jo også knust.
Det tok 120 minutter, så var plutselig kr 8000,- en OK pris for en god klokke.
Spørrerunde
Nå er tiden kommet for at jeg skal gå til innkjøp av en ordentlig klokke, skal vente til årets bonus tikker inn på konto. Skal derimot ha en klokke imellomtiden, valget mitt har egentlig falt på en Seiko Orange Monster
Men da er jeg litt nysgjerrig, hvor bør jeg kjøpe denne? Hva er det ok å betale for denne? Vil nødig overbetale for min første klokke
Hvor er det dere kjøper klokker, følger man med på ebay? går det for meste i kjøp og salg igjennom TS? Eller har dere noen andre sider som er verdt å ta seg en titt på, da spesielt med tanke på en Seiko Orange Monster.
Da var posten endelig ferdig, håper den oppfyller TS krav til en førstepost.
Avslutningsvis vil jeg gjerne skryte av et fantastisk forum. Hvor man faktisk oppfører seg, da dette ikke er et velkjent fenomen i det store intet.