Meistersinger perigraph

Medlem
25. jan. 2013
Innlegg
6
Hei. Lurer på om det er noen her inne som har noe formening om den nye Meistersinger perigraph? Den er utstyrt med enten et selita sw200-1 automatik verk, noen som har noe kjennskap til dette ? Ser at det ofte blir sammenlignet med eta 2824 som ofte brukes i litt bedre "fake " rolexer og div.
Setter pris på noen meninger rundt dette!
 
ser ut som man kan få klokka med begge verkene. syntes klokka er et kult konsept, men jeg tror ikke dette er klokken for en "one watch man". isåfall, så må du ihvertfall legge til "...Ish" i alle setningene dine som omhandler tid, og ankomst!

meeeeeen... uansett, så hadde jeg kjøpt modellen med ETA verk. ikke det at jeg har noen god begrunnelse, for selita verket går for å være like så godt, men jeg liker det sveitsisk.... og trygt! :eek:
 
Selita er vel også sveitsisk, og trolig ikke noe dårligere enn ETA. For å sette det litt i perspektiv, min IWC Portofino har Selita verk... Greit nok at Portofino er en innstegsmodell, men jeg tviler på at IWC hadde tatt sjansen på å ødelegge merkevaren sin ved å levere klokker med andrerangs verk.

Meistersinger har jeg ingen førstehåndserfaring med, men jeg liker konseptet. Du ville sikkert blitt fornøyd, men som tidligere nevnt er dette kanskje ikke den eneste klokken man eier...

Lykke til med valget!
 
Det er klokke som skal inn i en samling, synes konseptet er veldig kult, samtidig som at den vant red dot award nå i 2012. Men synes at det og skulle betale rundt 20k for en klokke med et urverk som masse produseres og kan kjøpes for rundt 500 kr på nett er litt teit, det blir litt mye pris for merkevare, fremfor kvalitet? Men som sagt så er jeg ikke så kjent med kvaliteten på verken eta eller selitaen. Har begynt og vurdere en Panerai pam 090 i stede. Er jo en helt annen pris men også en helt annen klokke! Vanskelig.
 
Angående Sellita SW200 vs. ETA-2824:
Making Sense Of The Sellita SW200 Movement: Same As ETA 2824-2
The SELLITA SW200 vs ETA 2824 thread

Sellita har vel holdt på en god stund, og har vel også gjort arbeid for andre produsenter - før de kom med "egne" verk. Leste et sted at ETA er/var den største kunden til Sellita.

Jeg har nok ingen problemer med å kjøpe et ur med et Sellita-verk, så lenge det gjenspeiles i prisen. Det koker vel egentlig ned til hvor viktig "stamtavlen" til verket/merket er for deg.

Når det gjelder bruk av "billige" verk i klokker i 20k+ klassen, så gjør jo mange allerede det. Noen verk modifiseres veldig av merket selv før de tas i bruk, andre gjør ikke det. I tillegg er det jo forskjellige graderinger av ETA-2824, Sellita har jeg litt for lite kunnskap til å si noe om.

Jeg ville forøvrig valgt en PAM 090 over en Perigraph. Men det er jo du som skal bruke klokka :)

Liten avsporing:
Apropos sveitsisk/ikke sveitsisk, så må vel verket uansett bare bestå av 50% sveitsiske deler før man kalle uret "Swiss Made"? Eller har disse reglene blitt endret?
 
Dessverre tror jeg ikke de reglene er endret. vansklig og si om det kommer til og bli noen endring også siden det asiatiske markedet spytter inn en god del penger inn i det europeiske markedet.
Men dette med at bare en vis del av produktet må ha blitt produsert eller blitt satt sammen i et respektivt land for at man skal kunne merke produktet med made in .... er jo helt tullete.