Mekanisk bruksklokke i morgengave til fremtidige frue

Medlem
31. juli 2015
Sted
Kolbotn
Jeg skal gifte meg snart og har fått ideen om å kjøpe et bedre ur i gave.

Hun har alltid gått med billige Swatch klokker og jeg føler det er på tide med noe skikkelig. Selv har jeg to quartzklokker fra Tissot. Jeg tenkte lenge at det var like greit med quartzklokke til henne også, men i det siste har jeg fått øynene opp for mekaniske klokker og det litt fine, gammeldagse håndverket det representerer i disse bruk-og-kast tidene.

Tror hun har mest bruk for en klokke hun kan bruke hver dag, altså ikke et smykkeur, og har tidligere gitt uttrykk for at hun liker en litt røffere, mandig klokke.

Jeg har sett litt på Longines Hydroconquest Automatic som virker som blant de billigste klokkene man får med mekanisk urverk, og lurer på om det er verdt å gå opp til f.eks. Omega med tanke på kvalitet, men det er jo stor prisforskjell! Kan strekke meg til 25k, men med alle de andre kostnadene rundt bryllupet sparer jeg gjerne de pengene hvis Longines tilbyr det samme rent mekanisk og man kun betaler for navnet for Omega.

Tar gjerne imot forslag!

Jeg fikk tak i en gammel Tudor som ble julegave til min bedre halvdel.

image-4.jpg

Dame-modeller ligger ikke like høyt i pris som "våre" dessverre gjør!

8

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Jeg fikk tak i en gammel Tudor som ble julegave til min bedre halvdel.

image-4.jpg

Dame-modeller ligger ikke like høyt i pris som "våre" dessverre gjør!

8

Veldig fin! Håper jo å bygge opp klokkekolleksjonen hennes med årene via gaver, da gjerne fra bruktmarkedet.

Tror nok kanskje at det til morgengave etter bryllupet kanskje egner seg bedre med et nytt ur i fin originalinnpakning og alt det der.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Hvis du kjøper brukt ur noe som er kult å gi bort. Så er det til din fordel at dameur taper seg noe sinnsykt i verdi når de tas ut av butikk i forhold til herreur. Dvs at du kan få tak i en dame Omega,Rolex,JLC eller noe annet spennende innenfor din budsjett ramme.
Hvis du er redd for innpakningen ta med deg klokken til en blomsterbutikk å de kommer opp med noe som overgår original innpakningen en lang gang. Har selv gjordt dette ved flere anledninger.
Med stor suksess ;)

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Preacher
Min erfaring er dessverre at veldig få kvinner bryr seg om mekaniske ur. For mye dill med å holde den opptrukket og presis...

Da jeg giftet meg, fikk min kone en Omega Constellation. Denne holdt i 20 år. For et par år siden ble den byttet ut med denne, rødt gull, mop-skive og diamanter.

IMG_1074copy2_zps71d6f2c7.jpg

Lykke til med bryllupet.

Todda

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Enig med @Todda. Ble en Omega AT Quartz hos meg. Noe annet hadde gått henne på nervene. Men folk er forskjellige. Lykke til med kjøpet.

• Liker
Reaksjoner: Todda
Riktig det @Todda, hunnkjønn er ikke noe interessert i å trekke klokker. Bare det å stille dato er noe herk... Quartz er en frelse der i gården! Jeg gav en TT Constellation til Fruen for noen år siden. Den var liten, nett og uten dato! Den var i fin dillete rød boks. En liten rød pung som klokken lå i. Ofte er det størrelsen som gjør at quartz-klokker blir valget til damer.

(Forstå det de som kan....????)

8

• Liker
Reaksjoner: Todda