Mekaniske ur oppskrytt hype?

Callahan

Støttemedlem
Medlem
18. feb. 2011
Sted
Gullkysten
Sett bort fra at et pent mekanisk ur på lanken er en magnet på det motsatte (evt samme!?!) kjønn, hva er vitsen?

Jeg mener, en quartz til 99kr eller mobilen gjør samme nytten. Og håndverket kan du nyte på bilder her inne, tatt av folk som har blakket seg på en mekanisk unødvendighet.

Hvorfor kaste penger ut vinduet?
:)

For meg er det utelukkende følelser. Absolutt ingen fornuft. Hadde jeg brukt fornuften hadde jeg ikke kjøpt en 116610LV, men heller en quartz :)

Jeg har inntrykk av at mange unge bruker i dag mobilen som klokke.

Min nevø skal snart konfirmeres, og jeg spurte i den anledning om han kunne ønske seg en klokke i gave. Svaret var; "Hva skal jeg med det, jeg har jo mobil? Og til nød kan jeg ha en Apple Watch".

Jeg tror at det vil komme en motreaksjon til dette etter hvert når det nesten blir nostalgisk for dem å ha en klokke på armen:)

• Liker
Reaksjoner: UJU
For meg er det kun status.
Rett og slett for å heve meg over brukere av puls- og moteklokker.
Har gjerne pristaggen på som bevis.
Kjennere sier du har flere sider av siste Rolex-katalog tatovert på innsiden av lårene, og kvitteringen (inkl mva) fra da du kjøpte din gull-Daytona tatovert over ryggtavlen. Og dette flashes når attraktive skråningsbevere passerer...

Det er gledelig å se at fler og fler unge tar i bruk mekaniske klokker. Tror det finnes mange som er opptatt av kvalitet som varer!
Mekaniske klokker har overlevd alle digitale forsøk så langt og vil gjøre det fortsatt.

Lenge siden vi har hatt en oppegående diskusjon om fornuft eller følelser her inne med utelukkende seriøse innlegg gitt...:p
Hvor ble det av dem?;)

I første rekke er en mobil i lommen å anse som lommeur. Det er noe tungvint å bikke opp for å se hva klokken er. Dernest er en mobil noe kjeitete å ha på håndleddet.

Med andre ord; en mobil erstatter ikke armbåndsur.

Mekanisk eller billig quartz?
Jeg har råd ril dyrt mekanisk ur.
Et mekanisk ur koster ikke så mye. På eBay fås disse til noen hundrelapper. Så; Det at en mekanisk klokke sier TikkTakk er fod nok grunn til å velge mekanisk. Dermed er du på vei til å bli litt nerd...

8