Mekaniske vekkerklokker

Medlem
25. nov. 2008
Heisann!

Ettersom at min alamklokke tok kvelden da jeg kastet den i veggen i dag tidlig er jeg på utkikk etter en ny vekkerklokke.
Ettersom vi er på klinikken er så opptatte av mekinske ur tenkte jeg at jeg skulle prøve en god gammeldags opptrekkbar vekkerklokke.
Noen her som har erfaring med noen spessielle klokker?

Alt av forslag er velkommen!

Marius

Om jeg skulle ha spist frokost med Kongen så hadde jeg kanskje ikke stolt kun på
denne, men jeg er veldig glad i min 50`talls Jaeger LeCoultre Memovox. Verket er opptrekkbart med åtte dagers gangreserve, ankergang, 15 juveler. det sies at det
ikke er ulikt verkene i Memovox armbåndsurene men jeg har ikke åpnet denne (ennå)
for å bekrefte dette. Disse får du i forskjellige utgaver til en rimelig penge på nettet.
Jeg plukket opp denne for et par år siden, kostet litt ekstra komplett med inner og ytterbox men det var mye Jaeger for pengene;) klokken trenger en innvendig rens,
gangen og power-reserven er akseptabel.Men lov meg hvis du kjøper en sånn, ikke
kast den i veggen......

IMG_3165.jpg

IMG_3155.jpg

IMG_3162.jpg

Ta deg en tur på søndagsmarkedet i Birkelunden på Grünerløkka i dag. Der finner du masse gamle mekaniske vekkerur fra 50-60-70-tallet i variererende kvaliteter. Du finner kanskje ikke noen fra JLC, men ikke uvanlig å se f.eks Junghans. Husk å prute, alt er generelt veldig overpriset der.