Sjelden og unik dykkerklokke selges.
Jeg kjøpte denne NOS hos en renomert vintage-klokkeforhandler i Italia i 2020.
I denne klokken finner man en modul (se bilde fra nettet) der en automatisk Eta 2871 (som viser tiden) sitter sammen med et quartz-urverk (proprietær) som styrer en countdown-viser som teller ned til 60 minutter.
Merket Memotime var opprinnelig et sideprosjekt av Corum.
Dimensjoner:
- 41 mm i diameter
- 48 mm lug to lug
- 20 mm lug-bredde
- 13 mm høyde
Funksjoner:
- Self winding
- Hand winding
- Ikke hacking
- 60-minutters nedtelling
- 60-click-bezel (tight og fin)
- Screw down-krone
- Mineralglass
- Original reim i haiskinn
Tilstand:
Klokken gjennomgikk full service i 2019 av in house-urmakeren til forhandleren jeg kjøpte den fra. Alt ved klokken er originalt. Batteriet ble byttet og pakningene ble smurt i Italia i mars 2023.
Jeg tok klokken med til urmaker i uke 31 (fikk klokken tilbake 5. aug.) for en tilstandsvurdering.
Her kommer en oppsummering:
- Det mekaniske urverker holder tiden meget godt, har maks amplitude og god gangreserve
- Quartz-viseren/-urverket stopper som regel etter 58 eller 59 minutter, ikke 60.
Dette påvirker ikke den vanlige tidstellingen som skjer vha. det automatiske urverket.
Klokken er trykktestet til 5 bar og jeg har dokumentasjon på dette.
Pris: 3.500,-
Jeg kan være interessert i et bytte, så kom gjerne med bud og/eller forslag.
Merkene som er mest aktuelle å bytte mot er følgende: Squale (spesielt 1521), Seiko (spesielt SKX, mini Turtle og SPB143), Citizen, CWC, Certina, Hamilton, Zelos, Tissot, Sinn, Laco, Longines, Tag Heuer, Baume & Mercier, Lorier, Baltic ol.
Foretrekker ftf. Klokken kan ses og hentes på Grunerløkka, eller kan det sendes på kjøpers regning med forsikret Norgespakke. Oppgjør via Vipps og penger på konto før overlevering/sending.
Har utelukkende positive tilbakemeldinger på Finn (mange) og Klokkeriets referansegruppe (kun én der foreløpig). Her handler man trygt.
Ta gjerne kontakt ved spørsmål, flere bilder eller for en hyggelig klokkeprat.
Jeg kjøpte denne NOS hos en renomert vintage-klokkeforhandler i Italia i 2020.
I denne klokken finner man en modul (se bilde fra nettet) der en automatisk Eta 2871 (som viser tiden) sitter sammen med et quartz-urverk (proprietær) som styrer en countdown-viser som teller ned til 60 minutter.
Merket Memotime var opprinnelig et sideprosjekt av Corum.
Dimensjoner:
- 41 mm i diameter
- 48 mm lug to lug
- 20 mm lug-bredde
- 13 mm høyde
Funksjoner:
- Self winding
- Hand winding
- Ikke hacking
- 60-minutters nedtelling
- 60-click-bezel (tight og fin)
- Screw down-krone
- Mineralglass
- Original reim i haiskinn
Tilstand:
Klokken gjennomgikk full service i 2019 av in house-urmakeren til forhandleren jeg kjøpte den fra. Alt ved klokken er originalt. Batteriet ble byttet og pakningene ble smurt i Italia i mars 2023.
Jeg tok klokken med til urmaker i uke 31 (fikk klokken tilbake 5. aug.) for en tilstandsvurdering.
Her kommer en oppsummering:
- Det mekaniske urverker holder tiden meget godt, har maks amplitude og god gangreserve
- Quartz-viseren/-urverket stopper som regel etter 58 eller 59 minutter, ikke 60.
Dette påvirker ikke den vanlige tidstellingen som skjer vha. det automatiske urverket.
Klokken er trykktestet til 5 bar og jeg har dokumentasjon på dette.
Pris: 3.500,-
Jeg kan være interessert i et bytte, så kom gjerne med bud og/eller forslag.
Merkene som er mest aktuelle å bytte mot er følgende: Squale (spesielt 1521), Seiko (spesielt SKX, mini Turtle og SPB143), Citizen, CWC, Certina, Hamilton, Zelos, Tissot, Sinn, Laco, Longines, Tag Heuer, Baume & Mercier, Lorier, Baltic ol.
Foretrekker ftf. Klokken kan ses og hentes på Grunerløkka, eller kan det sendes på kjøpers regning med forsikret Norgespakke. Oppgjør via Vipps og penger på konto før overlevering/sending.
Har utelukkende positive tilbakemeldinger på Finn (mange) og Klokkeriets referansegruppe (kun én der foreløpig). Her handler man trygt.
Ta gjerne kontakt ved spørsmål, flere bilder eller for en hyggelig klokkeprat.