Men hva skal kjøpes?

Frank

Statsmedister
Støttemedlem
Medlem
6. jan. 2012
Siden jeg er ganske ny i dette klokke-gamet, har jeg ikke den helt store samlingen å slå i bordet med.
Kjøpte meg et lekkert skap/winder for en stund tilbake. Alle winderes mor, men den rommer bare to klokker.
Nå har jeg to. Jeg vil ha tre, sånn at det alltid er to i skapet og en på labben. :D

Men hva? Rolex og Omega er fine klokker, men mjaei, ikke helt for meg. (Nå ber jeg om bråk, jeg vet det.)
Så det lå en PAM 88 ute på finn. Har en PAM 312 og en Breitiling SA fra før.
44mm er fint. Vil ikke ha noe mindre enn det, men har — på veldig kort tid — vokst fra "jo større, jo fetere".
42mm blir dessverre litt spett på mine klubber.

Sikler litt på PAM igjen, men da tenker jeg at jeg bør kvitte meg med Breitlingen, kjøpe 2 nye PAM og kun kjøre PAM. Er det jeg som er rar?

Hadde gjort seg med en litt fresh TAG også.
Begge klokkene mine er kjøpt ny hos AD, men denne gangen tror jeg at jeg skal gå for brukt. Rett og slett for at verditapet ikke skal bli så stort.

Har fagfolket noen lekre tips? Pris –*usikker. Men tenkte å holde meg under 30k.

Oj,oj. dette er et klassisk eksempel på kommende WIS.
Du kan jo sjekke mine FS, om du liker TT:p

Er ikke mange her som ikke mer enn gjerne har minst en Rolex i winderen.
Gode råd er det dog vanskelig å komme med, men tenk litt på størrelsen, dette er en vanesak.
Det er fullt mulig å like klokker med størrelse på både 36 og 40.

Mulig du ikke ble noe klokere, men med tiden blir alt bare enda vanskeligere.

Hva slags klokke ønsker du?
Skal den passe til dress?
Dykkerklokke?
Bezel eller ikke?
Skal den være rund eller firkantet?
Komplikasjoner?

Hva vi vet fra før: 44mm eller mer, gjerne brukt og helst under 30000,- Ikke Omega/Rolex.

Hva er omkretsen på håndleddet ditt?

Du kunne jo solgt Breitlingen og kjøpt en PAM305 + PAM190.

Da har du en Luminor, Submersible og en Radiomir.

Men hvorfor har 3 stk Panerai når det er så mye annet snacks? Ikke Rolex og ikke OMEGA sier du? Liker deg bedre allerede ;)

Kan jeg friste deg med en Bremont MBII? Det vil sannsynligvis være det første eksemplaret på Tidssonen :D
Se mer i Bremont-tråden!

Jeg stemmer også for IWC aquatimer chrono. Det ligger en galapagos ute på kjøp og slag. Jeg er veldig fornøyd med min:

5b69cc0e.jpg

+ 1 for IWC, men jeg ville heller valgt IWC Aquatimer med hvit skive. Tror den vil kle en knall orange eller en annen farget nato fantastisk godt! Beater og sommerklokke deluxe.

comp_testATNEWTests006.jpg
[/IMG]

+ 1 for IWC, men jeg ville heller valgt IWC Aquatimer med hvit skive. Tror den vil kle en knall orange eller en annen farget nato fantastisk godt! Beater og sommerklokke deluxe.

[/IMG]

Enig! Men synd at det ikke er mulig å bytte remmer på Aquatimer. Kun IWC sine egne remmer kan monteres da det er et eget quick change system på disse modellene. Uten springbars.

Enig! Men synd at det ikke er mulig å bytte remmer på Aquatimer. Kun IWC sine egne remmer kan monteres da det er et eget quick change system på disse modellene. Uten springbars.

Aii, det tenkte jeg faktisk ikke på. Har jo hørt om det før, men men. Tullete løsning, hadde passet perfekt på nato! :p

Aii, det tenkte jeg faktisk ikke på. Har jo hørt om det før, men men. Tullete løsning, hadde passet perfekt på nato! :p

Det går an å kjøpe OEM adapter. Frode gjorde det, og bruker sin AT på Zulu ofte.

Oj,oj. dette er et klassisk eksempel på kommende WIS.
Du kan jo sjekke mine FS, om du liker TT:p

Er ikke mange her som ikke mer enn gjerne har minst en Rolex i winderen.
Gode råd er det dog vanskelig å komme med, men tenk litt på størrelsen, dette er en vanesak.
Det er fullt mulig å like klokker med størrelse på både 36 og 40.

Mulig du ikke ble noe klokere, men med tiden blir alt bare enda vanskeligere.

Yes! Jeg liker klokker i den størrelsen. Liker bare ikke å ha de på armen. ;) He, he.
Jeg liker SUB veldig godt, og det var den jeg dro for å kjøpe. Dro den på klypa, og følte meg plutselig veldig feminin. Mulig det er en vanesak, men når jeg tenkte "Oi, dette er uaktuelt", med en gang (og fortsatt), så er det greit å vurdere noe annet. Tror jeg.

Hva slags klokke ønsker du?
Skal den passe til dress?
Dykkerklokke?
Bezel eller ikke?
Skal den være rund eller firkantet?
Komplikasjoner?

Hva vi vet fra før: 44mm eller mer, gjerne brukt og helst under 30000,- Ikke Omega/Rolex.

Hva er omkretsen på håndleddet ditt?

Ikke til dress. Ikke på dypt vann heller. Bezel er i grunn ikke så viktig; den bruker jeg bare til å snurre rundt med. :rolleyes:
Omkretsen på håndleddet mitt er 18 cm. Mulig jeg skrøt litt på meg da jeg kalte det "klubber", men føler SUB-en blir for spe på meg. Ellers hadde valget vært enkelt. :D

Du kunne jo solgt Breitlingen og kjøpt en PAM305 + PAM190.

Da har du en Luminor, Submersible og en Radiomir.

Men hvorfor har 3 stk Panerai når det er så mye annet snacks? Ikke Rolex og ikke OMEGA sier du? Liker deg bedre allerede ;)

Kan jeg friste deg med en Bremont MBII? Det vil sannsynligvis være det første eksemplaret på Tidssonen :D
Se mer i Bremont-tråden!

I et svakt øyeblikk vurderte jeg å selge Breitlingen. Litt fordi den får litt lite wristtime, og litt fordi jeg rett og slett synes den ble litt mainstream. Men den er her framleis.

Ai, MBII var lekker. Morsomt at den har litt "story" også. Hmm.

? du som har den flotteste Rolexmodellen ever??

Tja hva med Hublot, da får du definitivt et ur alle snakker om.. Iwc aquatimer feks, chronoen er jo flott.

Hublot har også vært oppe til vurdering. Men skulle jeg hatt det, så måtte det blitt Big Bang med litt gull … og da må man fort multiplisere prisen jeg så for meg med 4. :(

[/IMG]

Aquatimer så rålekker ut! IWC, definitivt et merke jeg skal snoke mer på.
Takker for gode tips!

Det siste døgnet har jeg småforelsket meg litt i PAM 87. For en klokke. Vet det er (iallfall) én her på TS som gnur på en. PM meg om den ikke svarer til forventningene lenger. ;)