Dette med klassiske Mikke Mus-klokker er en egen greie blant en del samlere, mange amerikanske urfabrikanter laget ur med Mikke på skiva og armene som visere, blant annet Ingersoll. De ble laget i millioner, men svært mange ble nok båret av barn og var av en kvalitet som ikke var kompatibelt med behandlingen de fikk, så et pent eksemplar fra 30-40-årene er sjeldent, og kan nok innbringe ganske greie summer i det internasjonale markedet. En tid lette jeg litt etter en slik klokke, og var med på noen budrunder hist og pist før jeg innså at det var meningsløst å konkurrere mot dedikerte samlere som var oppsatt på å få tilslaget.
Jeg tror for øvrig en eller annen på forumet har et Mikke-lommeur (Mathfjeld?).
Uansett, i dag kom jeg over denne bloggposten - og jeg har sinnsykt lyst på en slik! Ikke bare synes jeg den er kul, men jeg lærte tross alt å lese av stabel på stabel med Disney-blader etter min mor og hennes søsken på mine besteforeldes gård. En Mikkeklokke hadde jeg derfor lett satt i rotasjon med LV-en, Speedyen og de andre!
Denne er japansk, og produseres av noe som kalles Jam Home Made. Ikke så mye å bli klok av den nettsiden deres, så jeg har ikke funnet ut hvordan den kan bestilles ennå - noen som har tips?
Den har i alle fall automatisk Miyota-verk (Citizen), og det ser ut til at øynene endrer seg med tiden (ukentlig?). Kassen er sort PVD, WR-rating på 10ATM og den leveres med sort Nato. Dette er type 2, så det eksisterer antagelig en type 1 som jeg ikke har funnet ennå.
Jeg tror for øvrig en eller annen på forumet har et Mikke-lommeur (Mathfjeld?).
Uansett, i dag kom jeg over denne bloggposten - og jeg har sinnsykt lyst på en slik! Ikke bare synes jeg den er kul, men jeg lærte tross alt å lese av stabel på stabel med Disney-blader etter min mor og hennes søsken på mine besteforeldes gård. En Mikkeklokke hadde jeg derfor lett satt i rotasjon med LV-en, Speedyen og de andre!
Denne er japansk, og produseres av noe som kalles Jam Home Made. Ikke så mye å bli klok av den nettsiden deres, så jeg har ikke funnet ut hvordan den kan bestilles ennå - noen som har tips?
Den har i alle fall automatisk Miyota-verk (Citizen), og det ser ut til at øynene endrer seg med tiden (ukentlig?). Kassen er sort PVD, WR-rating på 10ATM og den leveres med sort Nato. Dette er type 2, så det eksisterer antagelig en type 1 som jeg ikke har funnet ennå.