Mikke mus

Medlem
6. mars 2014
Sted
Norge
Vet ikke om denne tråden havner i feil del av forumet?

Uansett; Har sett det har blitt solgt en "Mikke mus" klokke i ny og ne her og andre steder. Hva er "greia" med disse? Synes de ser skikkelig kule ut. Er det en samle greie? Begrenset produsjon av hver modell? Har de mekanisk verk, og er det manuellt eller automatisk? Kommer de kun i barn/dame str, eller også i herre str?

Noen som har lyst til å skrive noen få settninger om historien, og hva "dette er"? :)

Jeg ihvertfall to ting:

1. Ingersoll var de første med lisens på Mickey Mouse klokker. Første kom i 1933. Senere har en del andre laget Mikke klokker.
2. Jeg har en - det er en 1938 modell.

Snedig sak :)

Er det noen flinke "googlere" / "ebayere" der ute som klarer å få søkt opp et offisielt Disney Mikke Mus ur i herre str (min 38mm u/krone) som enkelt kan kjøpes med kort eller paypal? :)

De jeg har sett har vært av mindre modeller. Boy-size, eller en litt klassisk gammeldags størrelse. Min er 30mm. Selvfølgelig finnes det mange gode nyere modeller som er av mer moderne størrelse.

:cool:

Det finnes hauger og lass med Mikke Mus klokker. Problemet er at det meste er forholdsvis billige greier. Ofte 1-stens pin-pallet verk.

Fikk tak i denne for litt siden, den har iallefall et skikkelig urverk:

DSC_0243.jpg

De fleste av disse er små i moderne målestokk, 33-34mm.

Er det noen flinke "googlere" / "ebayere" der ute som klarer å få søkt opp et offisielt Disney Mikke Mus ur i herre str (min 38mm u/krone) som enkelt kan kjøpes med kort eller paypal? :)

Håper det er greit at jeg skamløst linker til min annonse

Denne er 33, men er original Disney. Tror ikke det finnes noe annet enn kina-quartz i den størrelsen du søker..
G2tRymt.jpg