Reservert Militærklokke hommage eller hva man skal kalle det...

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
Det gikk raskt dette da

:) :) :)

I forbindelse med noe litteratur om militære ur gjennom tiden laget forlaget Eaglemoss pakker med blad pluss klokke i samme pakke.

Ønsket å lese meg opp på militære ur og bonus var at jeg kunne prøve størrelse/uttrykk av en bestemt klokke på armen. Dette er meget rimelige klokker og jeg ønsker ikke å selge de, men å bytte i en eller annen rimelig klokke som noen måtte ha liggende. Det er bare å komme med forslag. Det er quartzur uten merking fra en klokkeprodusent, men skive/størrelse samt utforming for øvrig gjør dette til helt greie bruksklokker, kanskje til et barn eller bare for å prøve ut størrelsen selv...

Det er snakk om Engelsk militærur fra 1940 - tallet, Russisk ur fra ukjent epoke, Amerikansk samt Australsk militærur fra 50 og 60, eller 60 og 70 - tallet - husker ikke helt.

Kom med (tulle)forslag på disse. Byttes samlet og da i et ur.

Er for øvrig å anse som ubrukt og batteri er tatt i bruk for ca en måned siden.

Omega som er nummer to fra høyre er ikke med, bare for å vise ca størrelse. Den gule russer er ca 34 mm, ellers britisk på 37, Amerikansk på 40 mm pluss og Australsk på ca 42mm.

Jeg er lei meg for opp ned bildet da :) :) :)

Kom med deres gamle Seiko`er og annet ræl. quartz som mekanisk. Bli kvitt det ingen andre vil ha her og nå.

Er i Bærum. Jobber i Oslo.

Takk for titten.

Mvh

Greg

Redigert: