Min første "ordentlige" klokke

Medlem
17. okt. 2010
Innlegg
4
Hei!
Nytt forummedlem her, har sniklest i lang tid. Nå trenger jeg dog deres eksperttips;

Jeg skal kjøpe meg mitt første "ordentlige" ur. Klokkefetishen har alltid eksistert og fascinert meg, men ikke følt jeg kunne ta meg råd før nå.

Hva er alternativene innenfor 10.000 kroner? Valgene er tydeligvis mange, og kunne derfor trengt tips.

Har snoket meg ned til disse to; En Tag Aquaracer Auto 300m, og en
U-Boat 45mm, Beckham Edition.

Begge ligger på Finn. Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg kan linke inn gitt... :)

Håper dere kan vise en "newbie" rett vei i klokkeuniverset.
 
Hmmm........ U-BOAT blir litt vel mye fashion for min smak, sjekk ut salg/kjøp
linken her på forumet. Hyggeligere priser enn på finn.no og hyggeligere folk;)
 
Hmmm........ U-BOAT blir litt vel mye fashion for min smak, sjekk ut salg/kjøp
linken her på forumet. Hyggeligere priser enn på finn.no og hyggeligere folk;)

Har også den oppfatningen at U-Boat er litt vel mye fashion, at det er en Beckham-edition understreker dette veeeeeldig. :) Men har skjønt at det faktisk er meget gode klokker? Eller er dette en stygg myte? :)

Sinn må sjekkes ut. Aldri hørt om.
 
Har også den oppfatningen at U-Boat er litt vel mye fashion, at det er en Beckham-edition understreker dette veeeeeldig. :) Men har skjønt at det faktisk er meget gode klokker? Eller er dette en stygg myte? :)

Sinn må sjekkes ut. Aldri hørt om.

Vel, jeg har aldri hatt en U-Boat selv så jeg kan ikke si noe på det. Jeg syntes
kanskje de er litt i overkant overdim i forhold til "innholdet" Men jeg vet at de har
laget et ur som er vanntett til 1001m og det viser jo en viss seriøsitet.
 
Noe som kan være lurt når en skal kjøpe seg klokke er å spesifisere hva en er ute etter. Dykkerur, dressur, pilotur osv? Hvilken størrelse? Hvilket utseende liker en? Hvilket merke har en "følelser" for? Dette er vanskelige spørsmål å finne svar på, men hvis en klarer det, vil letingen bli mye lettere :D Uansett, det viktigste er at du liker uret selv:) Lykke til!
 
Drister meg til en profilering av mitt eget salg.
Er veldig åpen for bud her etter hvert. Så kan du få deg ur med nypris på 16-17 000 og fortsatt ha penger til overs!

Klikk her!
 
for 10 lapper hadde jeg personlig sett etter et brukt breitling
en superocean steelfish eller en colt kanskje
eller hvis du kaster på et par kroner kanskje gå for avenger seawolf som definitivt står som neste kjøp for meg, utrolig kul klokke
eller hadde jeg kanskje sett etter en Omega smp 2531.80
iconisk klokke som brukte pleier å ligge rundt nevnte budsjett
 
Av de to alternativene, er Aquaraceren definitivt det beste alternativet.
Det er stor fare at du får en myriade av gode forslag her inne, så jeg skal ikke lasse på med enda flere. TAG'en er definitivt en meget bra klokke!:D
 
Av de to alternativene, er Aquaraceren definitivt det beste alternativet.
Det er stor fare at du får en myriade av gode forslag her inne, så jeg skal ikke lasse på med enda flere. TAG'en er definitivt en meget bra klokke!:D

+1.
Bare navnet "Beckham edition" ville gjort at jeg i hvertfall ikke ville vurdert den.
Personlig ville jeg godt for en Breitling Superocean i prisklassen du titter i. Eller kanskje Sinn U1 som også er foreslått. Eller en klassisk Omega Seamaster Bond? Eller......

Merker at jeg har lyst på ny klokke selv snart:(

Lykke til.