Min første Panerai - hvilken bør jeg velge?

Medlem
11. okt. 2009
Sted
Oslo
Er nå på utkikk etter min første Panerai etter å ha hatt samtlige andre merker (Omega, Rolex, Tag Heuer, Audemars Piguet etc.). Har først nå begynt å få øynene opp for hvor kule og elegante disse urene er.

Har i hovedsak sett på PAM 104 og PAM 164 - særlig ettersom jeg vil ha noe stilrent og med dato. Chrono har jeg på flesteparten av de andre urene jeg har i samlingen, så er ute etter uten chronograf.

Har dere noe estimat på hvor mye jeg må ut for en strøken PAM 104 eller PAM 163? Er det noen annen forskjell på disse to urene bortsett fra det rent estetiske på skiven?

På forhånd takk for alle konstruktive tilbakemeldinger.

PAM 104

PAM 164

Ikke store forskjellen bortsett fra som du sier noe estetikk. Jeg valgte 104 fordi den var "renest" og er strålende fornøyd..

Jeg tror jeg ville vurdert 320 (husker ikke om det var riktig nr, men den med inhouse-verk). Den er vedlig fin og temmelig lik 104/164, også i pris, men bruker et in-house verk fra panerai istedenfor det mer tradisjonelle ETA verket.

Uansett fete klokker, lykke til.. Send bilde ;)

Om du har tenkt å bli en Paneristi, kan det lønne seg å bruke noe tid på www.paneristi.com

Der vil du finne de fleste modeller avbildet, aktuelle prislister i €, $ m.m.

Smaken er jo kjent som baken, nemlig d-e-l-t. ;)

Personlig vil anbefale deg en modell i 44 mm og med kasse i børstet stål...

Lykke til!

Jeg startet med 164, men det var litt tilfeldig... Det er ikke bare skiven som er forskjellig, 164 har børstet kasse mot 104 sin polerte. Det blir jo litt smak og behag, men en børstet kasse ser jo penere ut litt lengre.

Jeg tror Nautilus tenker på 312. Den er med inhouse verk og ikke minst, 1950-kassen. Min personlige mening er at 1950-kassen er penere, men det er også smak og behag. 320 er også en flott klokke, den har GMT-funksjon i tillegg.

Uansett, gjør som BRIO sier og bruk litt tid på paneristi.com. Der vil du få input i bøttevis og kan gjøre et velbegrunnet valg før du handler.

Enig sjekk ut 1950-kassen ellers synes jeg 112 er super modell :D
[video=youtube;rTmFzn-gcFQ]http://www.youtube.com/watch?v=rTmFzn-gcFQ[/video]
Helt clean og ikke noe som spiser 9 - tallet, slår alldri feil