Min første unboxing-tråd!

Medlem
11. juli 2010
Innlegg
1.506
Sted
Oslo
Har vært på klokkesjåpping i dag :D

Det vil si, surfet på finn, og kjøpte klokke etter en meget hyggelig F2F med selger.

Bergeon spring bar tool og et lass med små trekkere ligger klart, sånn i tilfelle. Men, hva er det vi ser? Har semmern vært på expert og kjøpt en billig drittklokke? Pulsklokke? Nesen i været og snøft litt hånlig nå! Men vent...kanskje boken på bordet der gir oss et hint..? :D

DSC_00023.jpg


Jepp, det stemmer. Dette blir ikke en unboxing, mer som en un-tubeing ;)

DSC_00033.jpg


Se her ja. En Doxa 750 GMT Professional

DSC_00043.jpg


Følger med en oransje gummirem, pluss Bergeon skrutrekker til å justere lenken, som bruker skrudde pins, det er finfint.

Sånn ser den ut på nært hold

DSC_0005.jpg


Beklager ræva kvalitet på bildene, men her er caseback. Min klokke er nr 248 av 1000 produsert

DSC_0008.jpg


Jeg har litt småpinglete håndledd, og trodde kanskje denne ville bli litt stor for meg, da 42mm er det største jeg har følt meg komfortabel med, og denne er 44mm, men den funker fint syns nå jeg :)

DSC_0012.jpg


DSC_0010.jpg


Den kan faktisk vise tre tidssoner. Den øverste kronen brukes til å justere innerbezelen, og den nederste kronen brukes til å stille GMT-viseren i en times hopp av gangen. Da kan man ha en tidssone på de vanlige viserne, en med utgangspunkt i kl 12 for GMT-viseren, og en med utgangspunkt i tidssonen på bezelen. Snasent!
 
Doxa er tøft! Jeg har luktet på den modellen og andre flere ganger, men aldri havnet der. Den der ser jo virkelig bra ut!

Er det der den som har hatt en eier eller to på forumet tidligere?
 
Doxa er tøft! Jeg har luktet på den modellen og andre flere ganger, men aldri havnet der. Den der ser jo virkelig bra ut!

Er det der den som har hatt en eier eller to på forumet tidligere?

Det er bare å slå til på en Doxa, den har allerede grodd seg godt fast på håndleddet mitt :D

Tror ikke den her har vært innom forumet nei. Spurte selger om han var medlem her, men det var han ikke.

Han hadde forøvrig en fin klokkesamling, men med godt gjennomtrekk. På armen i dag hadde han en 1997 Pepsi GMT Master, og han driver og selger litt unna for å få råd til en Radiomir. Good stuff! :)
 
Har vært på klokkesjåpping i dag :D

Det vil si, surfet på finn, og kjøpte klokke etter en meget hyggelig F2F med selger.

Bergeon spring bar tool og et lass med små trekkere ligger klart, sånn i tilfelle. Men, hva er det vi ser? Har semmern vært på expert og kjøpt en billig drittklokke? Pulsklokke? Nesen i været og snøft litt hånlig nå! Men vent...kanskje boken på bordet der gir oss et hint..? :D

Hehe. Skjønte med en gang hvilket merke det var snakk om da jeg så Clive Cussler-boken. Går også ut i fra at fargen på plastposen ikke var tilfeldig.

Forøvrig et flott ur. DOXA har noe helt særegent ved sine ur som er veldig tiltrekkende.
 
gratulerer med råtøff dykker
har faktisk aldri fått gleden av å tafse på en i virkeligheten
av disse , ser veldig rå ut, litt i største laget for mine håndledd tenker jeg