Min første utpakking

Medlem
6. aug. 2013
Innlegg
169
Sted
Trondheim
Hei dere :)

Det var guten i huset som vekket min interesse for klokker her en dag i august. Han kunne vise meg en vintage Omega Seamaster 1962 han hadde kjøpt seg. "Så gammel klokke? Hvor har du kjøpt den?" spurte jeg. Da fortalte han om Tidssonen og Good Guy @Wangensten han hadde handlet med. Jeg var solgt og registrerte meg som bruker :)

Timer har blitt brukt her på TS, lært masse om klokker og urverk gjennom lesing av innleggene deres :)
Likte Omega´n så godt at jeg fant en selv her som en annen Good Guy @braza2013 skulle selge - en vintage Omega Genevè 1968. Har dessverre ingen unboxing av den.

Så nå er jeg bitt av klokkebasillen, og har begynt å lære meg stammespråket her inne :p For dere har jammen egne uttrykk på ting og tang :D

Har startet i det små med denne Omega Genevè og senere en Tissot PRC200 (2013-mod.) på FINN. Denne Tissot´n måtte jo ha en annen reim enn den som fulgte med (gummi) og da kom jeg i kontakt med Good Guy @acnorway. Målet (min grail) er en nyere Omega PO, AT eller en Speedmaster.

Så til unboxingen :) I utgangspunktet likte jeg ikke denne typen klokker, men så leste her på TS at denne er nesten obligatorisk i samlingen. Kikket på bilder og leste mer, og til slutt klarte jeg ikke å dy meg! :cool:

DHL kom på døra...

IMG_0467_zps28dd54a3.jpg
[/URL][/IMG]

IMG_0469_zps94f69796.jpg
[/URL][/IMG]

Ikke store pakken...

IMG_0471_zps927377ae.jpg
[/URL][/IMG]

Titt-titt...

IMG_0472_zpsb9dcc13b.jpg
[/URL][/IMG]

IMG_0473_zps9ec5133a.jpg
[/URL][/IMG]

Jepp, en Diver´s Watch

IMG_0474_zps0cec2267.jpg
[/URL][/IMG]

IMG_0475_zps44f3a0ce.jpg
[/URL][/IMG]

En Seiko SKX077 på NATO-reim fra CreationWatches :D

IMG_0482_zps3632e6b8.jpg
[/URL][/IMG]

IMG_0483_zps19ff64a8.jpg
[/URL][/IMG]

IMG_0488_zps1b2c375c.jpg
[/URL][/IMG]

IMG_0489_zpsb3b030be.jpg
[/URL][/IMG]

IMG_0490_zps6757b29b.jpg
[/URL][/IMG]

IMG_0496_zpsd26720db.jpg
[/URL][/IMG]


Den er faktisk mye penere i vikreligheten enn på bilder!

Takk for tiden deres! :)
 
Redigert av en moderator:
For en herlig klassiker.
Dette var faktisk den første automatiske klokken min. Burde kanskje få inn en i stallen igjen før den blir vrien å få tak i. Ryktene sier vel at den er på vei ut.
 
Der var den i hus ja :) Og man kan konstantere med at du for alvor har blitt smittet av denne sykdommen! Gratulerer med en knalltøff beater som står høyt hos de fleste klokkeinteresserte! En av de klokkene jeg irriterer meg over å ikke ha hatt i samlingen.
 
Gratulerer med en skikkelig go' klokke! Har samme selv og den passer veldig godt på sort nato.
 
And so it begins...;) Du min gode mann har mange gode stunder foran deg(jakten er det morsomste) og ikke minst mange tusenlapper å bruke.
Velkommen til galskapen!!

Perfekt å begynne med den Seikoen:D