Min kinesiske tourbillon

Medlem
11. des. 2010
Sted
Oslo
Her er noen bilder av min kinesiske "unbranded" tourbillon. Artig klokke. Tikker så pass høyt at man hører det i et stille rom.
Jeg eksperimenterer litt med mitt nye program for focus stacking. Dette bildet er satt sammen av 8 bilder med ulik fokusering. Dette gjør at alt er i fokus, selv om jeg har brukt en stor blender.
Tourbillion.jpg

Stilig teknikk!
Blir dette litt samme gate som HDR bilder, bare at fokuset er på.. øhm... fokus.. :mrgreen:

Hører gjerne mer om klokken også! Syntes den er nice!

Ja, det blir litt som HDR bilder. Software som jeg bruker er Helicon. Klokken er resultatet av et gruppekjøp på WUS. De bestilte 50 klokker og fikk et par til overs og jeg fikk kjøpt en av dem. Jeg synes klokken er flott. Artig å ha en tourbillon.

Uansett et meget kult ur! Vet du om urverket er basert på et annet eller
bygd opp helt fra scratch? Det må være veldig morsomt og ha en
tourbillon i samlingen, kinesisk eller ei:D

Kunne godt ha tenkt meg en slik en ja, selv om jeg mener tourbillions er noe av det mest meningsløse som eksisterer av komplikasjoner i dagens verden er de samtidig noe av det mest fascinerende jeg vet om.

Da har du forstått det Christrian!

Det er meningsløst og facinerende! Det eneste jeg ønsker meg mer i en klokke en tourbillon er JLC's Gyro Tourbillon! :D

100% enig med dere. Totalt unyttig, men veldig fascinerende. Artig å se på det lille mekaniske mesterverket som består av over 100 deler og veier under 0,3 gram. Den er laget fra bunnen av.

Disse kan fås for noen få lapper. Her er forresten baksiden:
Tourb.jpg

Nærbilde av tourbillon:
1801.jpg

Jeg elsker kinesisk designs fullstendig mangel på estetikk, den baksiden er jo fullstendig galemathias å vise frem til noen i et mørkt rom, enda mindre å slenge et glass over for å vise det frem ;).

Ikke misforstå meg, jeg synes bare det er utrolig fascinerende at de faktisk lager noe så vanvittig som en tourbillion på forsiden og, vel, det der på baksiden.

Ikke noe mindre sjarmert av klokken av den grunn dog, kanskje enda mer enn før. Fantastisk sak.

Veldig kult! Morsomt at noen av disse finner veien til Norge. Jeg følger WUS´kinaforum med et halvt øye fra tid til annen, synes det kommer en del spennende derfra. Har kun en kineser selv, men ikke fremmed for at det blir flere.