Min lille samling av omegaer

Medlem
31. juli 2010
Sted
Stavanger
Min lille samling av halvgamle Omega'er.
Begynner å bli en del av de nå...

1. Omega seamaster 200 "SHOM" NOS 166.0177
2. Omega speedmaster 145.022 m/ panda dial og cal.864 (chronometerutgave av 861)
3. Omega flightmaster 145.026 (145.016 og 036 er de mest utbredte, 026 er "transitional" mellomutgave) 100% original '72 modell med unntak av nye chrono-pushers)
4. Omega seamaster 300 165.324 NOS

Lurer på hva neste blir?

9ecfe52c63b8ba21c535154b0292a699_zpsaa4964da.jpg

• Liker
Reaksjoner: Matrix
Fin samling erik, gleder meg til å se flightmasteren :)
Jeg vurderer litt en vintage seamaster de ville med sort skive, men må få testet størrelsen... føler den kan bli for liten.

Fin og veldig morsom samling! Den Flightmasteren ser unektelig veldig spennende ut. Hadde vært gøy med flere bilder :)

Flightmasteren er diger, den bærer noget større enn sine 43mm. En del av det skyldes 5 kroner, i tillegg til høyden på ca 15-20mm. Men den ligger til tross for dette godt på armen, enda bedre enn det bildene viser. Desverre har den ett akutt servicebehov. Håper å få til det ganske snart!

*bilder stjålet hemningsløst fra google-søk

Nais! :cool:

Neste? Tja. 145.005? 176.007? :)

145.005
Tja, 321-verket er jo legendarisk! Også legendarisk dyrt å ta service på. Også er 34mm noe lite kanskje? Har aldri prøvd en chrono på 34mm, har prøvd 36mm og det er sånn akkurat på grensen. prismessig er disse ganske bra i forhold til 321.speedy'ene.

176.007
Cal.1040 er jo morsomt, men enda morsommere med 1041 som er chronometer-utgaven. Da ville jeg hatt begge de 2 vintage chronografene som er sertifisert chronometer fra Omega (cal.864 og 1041)

Fin samling erik, gleder meg til å se flightmasteren :)
Jeg vurderer litt en vintage seamaster de ville med sort skive, men må få testet størrelsen... føler den kan bli for liten.

Omega har mange flotte vintage ur fra det mekaniske ur's høytid (60-tidlig 70 tallet). Og de fleste er overkommelige i pris enn så lenge.

Fin samling!
Hva med en 166.077 som neste? :)

ai, den er nok litt for massiv! Har tenkt litt på 166.093, men det var dette med overkommelig pris da. 50-70 laken er MYE for meg og mitt budsjett. Må nok selge unna Sub'en for å dra i land finansieringen, og det skjer ikke... Dog er den veldig fin da, og et absolutt grailemne. "The Grand" kalles den med tanke på at den er 1000m. men som sagt (huff) et veldig ettertraktet objekt.

166.093

Du er ikke noe spesielt glad i mesh eller? :D Kjempeflott samling!

Tja, mange av urene kommer fra watchco guttene, og der er det mye mesh ja.

Vakkert.

Du skal selvfølgelig ha en Omega 2913 :cool: :)

HAHA! Litt mye penger hvis en skal få tak i et fint eksemplar!

Har flere modeller i kikkerten, blant annet baby-ploprof som er ganske kurant å få tak i NOS.

Dyrt med service på 321? Det stemmer ikke, i hvertfall ikke for mine 321-verk.

Jeg betaler samme for dette verket som for 861 (eller 1861). Hadde faktisk både en 321 og en 861 på service samtidig en gang. 5 laken for hver. :) Dette opplever jeg som "going rate" for kronograf-verk, inkl. 321. Nå som Swatch har stengt dele-krana til uavhengige urmakere, kan dette selvsagt endre seg.

En 145.005 er som du sier 35mm (uten krone) og er en dress-klokke. Den fungerer veldig bra til skjorte, og er grei så lenge du har håndledd som meg. :) Ut i fra bildene ser det slik ut. Jeg har jo en slik, neste gang jeg er i Sandnes kan du få prøve den hvis du har lyst... :)

Dyrt med service på 321? Det stemmer ikke, i hvertfall ikke for mine 321-verk.

Jeg betaler samme for dette verket som for 861 (eller 1861). Hadde faktisk både en 321 og en 861 på service samtidig en gang. 5 laken for hver. :) Dette opplever jeg som "going rate" for kronograf-verk, inkl. 321. Nå som Swatch har stengt dele-krana til uavhengige urmakere, kan dette selvsagt endre seg.

En 145.005 er som du sier 35mm (uten krone) og er en dress-klokke. Den fungerer veldig bra til skjorte, og er grei så lenge du har håndledd som meg. :) Ut i fra bildene ser det slik ut. Jeg har jo en slik, neste gang jeg er i Sandnes kan du få prøve den hvis du har lyst... :)

Bare si ifra neste gang du er i Stv/Sandnes så kommer jeg løpende som en gazelle!