Min søster trenger hjelp til å finne en klokke

Medlem
15. feb. 2023
Sted
Bergen
Jeg fikk en videocall fra min søster i dag. Hun viste meg hele "klokkesamlingen" sin, som stort sett besto av moteklokker fra merker jeg aldri har hørt om. Samtlige hadde sluttet og virke, og noen hadde til og med løse tall og visere inne på skiven. Et meget trist syn. Hun trenger åpenbart eksperthjelp, og det finnes ikke bedre eksperter en tidssonen gjengen.

Hun vil ha en STOR klokke. 36-38mm
Hun vil ha "rose gull" eller "laksefarget" eller noe i den gaten.
Helst ikke dykkebezel, hun vil ha en dress/dame klokke.

Til tross for at hun tjener det tredobbelt av meg så synes hun det er total galskap å bruke mere en 10k på en klokke.
Jeg håper at denne klokken kan åpne øynene hennes litt, og kanskje gi mersmak skikkelige klokker. Og at det bare er den første ;)

Er det noen gode tips? Må si jeg er helt blank. Og de fleste dameklokker jeg finner er jo veldig mye mindre en 36 - 38mm. Alle tips tas i mot med takk!

one and done!
IMG_9811.jpeg

Osv, osv...
Mye å velge mellom

• Elsker
Reaksjoner: Kruttskjegg
  • Elsker
Reaksjoner: Kruttskjegg
Jeg fikk en videocall fra min søster i dag. Hun viste meg hele "klokkesamlingen" sin, som stort sett besto av moteklokker fra merker jeg aldri har hørt om. Samtlige hadde sluttet og virke, og noen hadde til og med løse tall og visere inne på skiven. Et meget trist syn. Hun trenger åpenbart eksperthjelp, og det finnes ikke bedre eksperter en tidssonen gjengen.

Hun vil ha en STOR klokke. 36-38mm
Hun vil ha "rose gull" eller "laksefarget" eller noe i den gaten.
Helst ikke dykkebezel, hun vil ha en dress/dame klokke.

Til tross for at hun tjener det tredobbelt av meg så synes hun det er total galskap å bruke mere en 10k på en klokke.
Jeg håper at denne klokken kan åpne øynene hennes litt, og kanskje gi mersmak skikkelige klokker. Og at det bare er den første ;)

Er det noen gode tips? Må si jeg er helt blank. Og de fleste dameklokker jeg finner er jo veldig mye mindre en 36 - 38mm. Alle tips tas i mot med takk!

Altså dere er jo helt fantastiske alle som en! At dere skulle ha så mange gode forlag så rask? Tusen takk! Jeg har videreformidlet samtlige forslag i denne tråden nå. Håper virkelig dette fører til noe, og hvis det skulle bli CW, Baltic eller f,eks Bambinoen så kan det jo fort bli veldig morsomt for bror også :)

Tudor Royal 38mm med Salmon Dial.
m28500-0007_1-717x1024.png

https://www.tudorwatch.com/en/watches/tudor-royal/m28500-0007

Så tenker jeg at det må bli din jobb å forklare hvorfor dette er et røverkjøp til 28k ;)
Automatisk urverk, anerkjent sveitsisk merke ("Rolex-light") osv, osv..... dette klarer du:)

Denne Royal serien føler jeg har gått litt under radaren for mange, meg selv inkludert. Samme klokke (men kanskje i 41mm) skulle jeg gjerne hatt selv.

Redigert:
Tudor Royal 38mm med Salmon Dial.

https://www.tudorwatch.com/en/watches/tudor-royal/m28500-0007

Så tenker jeg at det må bli din jobb å forklare hvorfor dette er et røverkjøp til 28k ;)
Automatisk urverk, anerkjent sveitsisk merke ("Rolex-light") osv, osv..... dette klarer du:)

Denne Royal serien føler jeg har gått litt under radaren for mange, meg selv inkludert. Samme klokke (men kanskje i 41mm) skulle jeg gjerne hatt selv.

Jeg måtte jobbe ganske hardt bare for å gå opp til 10k, så hun trenger kanskje en klokke i mellomtiden mens det modnes ;) Jeg sikter meg selv in mot en tudor black bay 36 etterhvert, så da hadde vi jo matchet ganske fint også.

• Liker
Reaksjoner: Raniets og Ban

Det er jeg helt enig i, så lenge definisjonen av "klokke" er "elendig juggel fra motemerke".

Det hun ikke har, men trenger, er derimot et armbåndsur i tidløs design, av høy kvalitet, som hun kan ha resten av livet og som signaliserer "jeg har smak" og "jeg liker ikke statussymboler" samtidig som det faktisk er et statussymbol. Nemlig en Cartier Tank. Koster bare 4 ganger så mye som "total galskap".

• Liker
Reaksjoner: holmby