Denne tråden vil være levende, og hoved-innlegget vil bli oppdatert etter hvert som det er justeringer i samlingen.
Den som startet det hele:
Jeg har arvet et lommeur av min tipp-oldefar Oscar Holst. Jeg hadde ikke noe spesielt forhold til klokka, annet enn at det var et arvestykke. Litt undersøkelser, mye bare det å ta frem klokka igjen, viser at det var faktisk en Omega og vi hadde også et bilde som viser tipp-oldefar med (antagelig) den klokka i bruk (ser ei klokke-lenke fra vesten):
Og her er klokka med inngravert "OH" på baklokket:
Ilden var nå tent, og flere klokker har kommet til;
Elgin 1917
På bildet har jeg tatt av visere. Glasset var allerede ødelagt.
Hamilton 1920
Longines 1948
Omega Seamaster 1955
Omega Seamaster "Bullseye" 1956
Omega Seamaster Automatic 1973
Urika (ukjent alder)
Denne klokka ble kjøpt på ebay kun for å prøve å skru på den. Beskrivelsen var at den ikke gikk, men den gikk når jeg fikk den - og har gått siden. Trenger en puss på glasset så blir den helt ok.
Seiko 5
Orient Mako "Blue Ray" (Byttet bort)
Orient Automatic
Orient Bambino Classic Automatic
Orient Mako XL
Kjøpt brukt, med bruksmerker, hairlines og hele pakka.
Den som startet det hele:
Jeg har arvet et lommeur av min tipp-oldefar Oscar Holst. Jeg hadde ikke noe spesielt forhold til klokka, annet enn at det var et arvestykke. Litt undersøkelser, mye bare det å ta frem klokka igjen, viser at det var faktisk en Omega og vi hadde også et bilde som viser tipp-oldefar med (antagelig) den klokka i bruk (ser ei klokke-lenke fra vesten):
Og her er klokka med inngravert "OH" på baklokket:
Ilden var nå tent, og flere klokker har kommet til;
Elgin 1917
På bildet har jeg tatt av visere. Glasset var allerede ødelagt.
Hamilton 1920
Longines 1948
Omega Seamaster 1955
Omega Seamaster "Bullseye" 1956
Omega Seamaster Automatic 1973
Urika (ukjent alder)
Denne klokka ble kjøpt på ebay kun for å prøve å skru på den. Beskrivelsen var at den ikke gikk, men den gikk når jeg fikk den - og har gått siden. Trenger en puss på glasset så blir den helt ok.
Seiko 5
Orient Mako "Blue Ray" (Byttet bort)
Orient Automatic
Orient Bambino Classic Automatic
Orient Mako XL
Kjøpt brukt, med bruksmerker, hairlines og hele pakka.
Redigert: