Min samling

J

jayeff

Guest
Ja, nå var det nok noen som håpte på bilder av samlingen min, men det må dere vente til torsdags kveld med :p

Torsdag skal jeg til AD og hente Tudoren jeg har hatt i bestilling i et par måneder. Sammen med Mauricen som har vært til service. Da er samlingen min "komplett" (yeah right!). Mangler bare en 116613LB og en 116333_2 som jeg håper på å få i samlingen min i løpet av året... Time will show ;)

Da venter man i spenning:) Blir gøy med bilder av din kjapt voksende samling:)

Jeg har tatt noen middelmådige bilder en sen kveldstime, da jeg har lovet et par personer at bilder skulle komme torsdags kveld.

Et knippe "poser" og en veske på bordet
DSC_0001.jpg

Inni posene skjuler det seg
DSC_0003-2.jpg

Innholdet i de forskjellige veskene

Sports- og dykkerklokkene
DSC_0036.jpg

"Penklokkene"
DSC_0038.jpg

De varierte
DSC_0035.jpg

En liten presentasjon av de forskjellige klokkene

Maurice Lacroix Grand Guichet
DSC_0013-1.jpg

Mitt første bruktkjøp. Fant den på Finn. no. Var svært skeptisk til å kjøpe brukt, men brukte litt tid på å sjekke opp selger. Valgte å stole på vedkommende og angrer ikke på det. Har vært på service og har derfor ikke fått så mye armtid.

Tudor Hydronaut II
DSC_0022.jpg

Denne ble jeg litt skuffet over da jeg mottok den. Kasse, bezel og skive er utrolig flott, men gummiremmen var ikke den blåfargen som den har på bilder. Den er nesten lilla og vil bli byttet ut i løpet av kort tid.

Rolex 14060M
DSC_0027.jpg

Min første Rolex. Enkel, ren og rett og slett nydelig!

Rolex GMT-Master IIc
DSC_0028-1.jpg

Innkjøpt under en tur til østlandet. En meget hyggelig klokkeprat over en kopp kaffe i Oslo. Et av mine absolutte favorittur, som får MYE armtid.

Pam 183
DSC_0014-2.jpg

Mitt femte bruktkjøp. Formidlet av et medlem her på tidssonen. En klokke som, til tross for at den er nokså stor, sitter perfekt på håndleddet. Manuelt opptrekk, noe som gir den en sjel automatiske klokker ikke kan nå opp til ;)

Rolex Milgauss
DSC_0023-1.jpg

Min tredje Rolex. Skulle egentlig kjøpe en brukt Milgauss med grønt glass, men da selger var vanskelig å få tak i bestemte jeg meg for å kjøpe en ny, med hvit skive. Har ikke angret ett sekund på den avgjørelsen ☺

JS Watch Co Sif N.A.R.T
DSC_0026.jpg

Innkjøpt under ferietur til Island. Jeg liker klokker med særpreg og mening. Klokken (og dens brødre) kan du lese mer om på http://www.jswatch.com . Min har nr.22, av i alt 922 produserte.

Rolex 116613LB
DSC_0033-1.jpg

Mitt dyreste impulskjøp ( http://www.tidssonen.no/showthread.php?3660-En-opplevelse... ). Skjønt; det var vel egentlig ikke så mye impuls. Jeg hadde ikke tenkt å kjøpe den klokken da jeg var hos Lervik ur her om dagen, men den har svirret rundt i hodet mitt dag og natt de siste månedene. Sprengte klokkebudsjettet mitt med god margin, men gir en fantastisk følelse når den henger rundt håndleddet ☺ Elsker den blå fargen på skive og bezel, i kombinasjon med gull og stål. Kommer til å få MYE armtid fremover!

Rolex 16610LV
Bilde0075.jpg

Byttehandel med medlem her på tidssonen. Da 116610LV snart kommer inn i samlingen tenkte jeg at det kunne være gøy å ha broren også :)

Seiko Marinemaster 300m
Bilde0076.jpg

Byttehandel del 2. Tenkte at jeg skulle selge denne videre direkte, men har ombestemt meg. Denne blir i samlingen :)

214270, Explorer 39mm
DSC_0080.jpg

116610LV, Sub C
Bilde0080.jpg

Sist ankomne
DSC_0015-2.jpg

Tok av lenken og satte den på rød nato. Absolutt en suksess i mine øyne :)

Dette er altså min lille samling med mekaniske ur. Har også noen quartz liggende, men bruker ikke for mye tid på dem ;)

Ikke alle klokkene får like mye armtid, så noen vil nok komme for salg i tiden som kommer...

Mer detaljer om de forskjellige klokkene, samt bedre bilder, vil komme etterhvert...

kjempeflott samling
håper jeg kan vise til en like flott samling en gang i fremtiden
utrolig mang flotte klokker, er personlig svak for Rolexene
særlig den blå subben i gull/stål synes og gmt er kjempenydelig
ellers må jeg si at jeg likte virkelig din Tudor Hydronaut en skikkelig kul klokke:cool:
bare digger farven på bezelen og farven/utseende på urskiva, skikkelig nice
blir skikkelig inspirert av samlingen din, takk for at du deler bilder med oss

Vanvittig samlig du har fått deg på no-time.
Mye lekkert, men om jeg skulle jeg velge meg ett av disse og bruke som eneste klokke, måtte det blitt 14060 (og deretter gtm II)

Vanvittig samlig du har fått deg på no-time.
Mye lekkert, men om jeg skulle jeg velge meg ett av disse og bruke som eneste klokke, måtte det blitt 14060 (og deretter gtm II)

Jeg er ikke så veldig uenig med deg der :)

Med 116613 på en god tredjeplass!

Fantastisk samling. Fortsetter det i samme tempo eller har du planer om å flippe noen av de?

Fantastisk samling. Fortsetter det i samme tempo eller har du planer om å flippe noen av de?

Har startet prosessen med flipping allerede. Et par av dem går nok ut av samlingen, rett og slett fordi de ikke får nok armtid. Men, skjærer meg i hjertet å selge dem...

Fortsetter jayeff i samme fart ut året blir det hans galleri karer som Mike Wood legger ut linker til ;)

Jeg aner ikke hva slags budsjett den mannen jobber ut fra, men mitt er i ferd med å tømmes... Det er kun én klokke jeg føler at mangler i samligen nå og det er 116333-2

Vi får se om budsjettet tillater dette innen jul...

Fantastisk flott samling du har opparbeidet deg jeyeff! Liker spesielt godt siste tilskuddet i samlingen, rålekker! :)

Takk for det :) Er superfornøyd med den selv!

Det forstår jeg godt! Denne klokka har lenge for meg vært definisjonen på hvor harry/tacky et premiumsmerke kan være, helt til jeg fikk anledning til å betrakte den live i London i sommer. Milde for en fantastisk kombinasjon! :D

Det forstår jeg godt! Denne klokka har lenge for meg vært definisjonen på hvor harry/tacky et premiumsmerke kan være, helt til jeg fikk anledning til å betrakte den live i London i sommer. Milde for en fantastisk kombinasjon! :D

Da er vi to! Men, jeg elsker den nå!

Enderlig kom det bilder her:) Den AP`n må jeg bare få prøvd på hånda om du er i Oslo en dag. Er så utrolig flott.

Hva blir neste tilskuddet? Deep Sea kanskje?

Enderlig kom det bilder her:) Den AP`n må jeg bare få prøvd på hånda om du er i Oslo en dag. Er så utrolig flott.

Hva blir neste tilskuddet? Deep Sea kanskje?

Hehe... du får komme på GTG i Stavanger den 9. september ;)

Neste tilskudd (uvisst når det blir) blir i så tilfelle en 116333-2... Den er rett og slett nydelig!

Ikke alle klokkene får like mye armtid, så noen vil nok komme for salg i tiden som kommer...

Mer detaljer om de forskjellige klokkene, samt bedre bilder, vil komme etterhvert...

Det er virkelig en imponerende samling du har bygget opp, spesielt med tanke på hvor fort det har gått :D Skulle du finne på å selge 14060M`en så er det bare å sende en PM ;)

Det er virkelig en imponerende samling du har bygget opp, spesielt med tanke på hvor fort det har gått :D Skulle du finne på å selge 14060M`en så er det bare å sende en PM ;)

I tilfelle jeg blir så gal, så skal jeg sende melding ja ;)