Jeg har tatt noen middelmådige bilder en sen kveldstime, da jeg har lovet et par personer at bilder skulle komme torsdags kveld.
Et knippe "poser" og en veske på bordet
Inni posene skjuler det seg
Innholdet i de forskjellige veskene
Sports- og dykkerklokkene
"Penklokkene"
De varierte
En liten presentasjon av de forskjellige klokkene
Maurice Lacroix Grand Guichet
Mitt første bruktkjøp. Fant den på Finn. no. Var svært skeptisk til å kjøpe brukt, men brukte litt tid på å sjekke opp selger. Valgte å stole på vedkommende og angrer ikke på det. Har vært på service og har derfor ikke fått så mye armtid.
Tudor Hydronaut II
Denne ble jeg litt skuffet over da jeg mottok den. Kasse, bezel og skive er utrolig flott, men gummiremmen var ikke den blåfargen som den har på bilder. Den er nesten lilla og vil bli byttet ut i løpet av kort tid.
Rolex 14060M
Min første Rolex. Enkel, ren og rett og slett nydelig!
Rolex GMT-Master IIc
Innkjøpt under en tur til østlandet. En meget hyggelig klokkeprat over en kopp kaffe i Oslo. Et av mine absolutte favorittur, som får MYE armtid.
Pam 183
Mitt femte bruktkjøp. Formidlet av et medlem her på tidssonen. En klokke som, til tross for at den er nokså stor, sitter perfekt på håndleddet. Manuelt opptrekk, noe som gir den en sjel automatiske klokker ikke kan nå opp til
Rolex Milgauss
Min tredje Rolex. Skulle egentlig kjøpe en brukt Milgauss med grønt glass, men da selger var vanskelig å få tak i bestemte jeg meg for å kjøpe en ny, med hvit skive. Har ikke angret ett sekund på den avgjørelsen ☺
JS Watch Co Sif N.A.R.T
Innkjøpt under ferietur til Island. Jeg liker klokker med særpreg og mening. Klokken (og dens brødre) kan du lese mer om på
http://www.jswatch.com . Min har nr.22, av i alt 922 produserte.
Rolex 116613LB
Mitt dyreste impulskjøp (
http://www.tidssonen.no/showthread.php?3660-En-opplevelse... ). Skjønt; det var vel egentlig ikke så mye impuls. Jeg hadde ikke tenkt å kjøpe den klokken da jeg var hos Lervik ur her om dagen, men den har svirret rundt i hodet mitt dag og natt de siste månedene. Sprengte klokkebudsjettet mitt med god margin, men gir en fantastisk følelse når den henger rundt håndleddet ☺ Elsker den blå fargen på skive og bezel, i kombinasjon med gull og stål. Kommer til å få MYE armtid fremover!
Rolex 16610LV
Byttehandel med medlem her på tidssonen. Da 116610LV snart kommer inn i samlingen tenkte jeg at det kunne være gøy å ha broren også
Seiko Marinemaster 300m
Byttehandel del 2. Tenkte at jeg skulle selge denne videre direkte, men har ombestemt meg. Denne blir i samlingen
214270, Explorer 39mm
116610LV, Sub C
Sist ankomne
Tok av lenken og satte den på rød nato. Absolutt en suksess i mine øyne
Dette er altså min lille samling med mekaniske ur. Har også noen quartz liggende, men bruker ikke for mye tid på dem
Ikke alle klokkene får like mye armtid, så noen vil nok komme for salg i tiden som kommer...
Mer detaljer om de forskjellige klokkene, samt bedre bilder, vil komme etterhvert...