Min tredje Seiko!

Medlem
16. des. 2014
Innlegg
450
Sted
Oslo
Heisann folkens. Fikk endelig lagd meg bruker på denne siden, selv om jeg har fulgt med i stillhet på de sider som ikke trenger medlemskap over lengre tid. Tenkte derfor å vise frem mitt nyeste tilskudd til samlingen!

I samlingen min har jeg fra før av to Seikoer som jeg er veldig fornøyd med. Tenkte at alle gode ting er tre og var derfor veldig fornøyd når denne endelig dukket opp etter ca. to måneder venting. Beklager dårlige bilder!

IMAG0017.jpg
[/URL][/IMG]



Det ble selvfølgelig Grand Seiko denne gangen :D Har lest så mye om dem det siste halvåret, at jeg ikke klarte å holde meg.

IMAG0019.jpg
[/URL][/IMG]

Litt unødvendig bilde, men hjelper på spenningen.

IMAG0020.jpg
[/URL][/IMG]



IMAG0023.jpg
[/URL][/IMG]





(Mine fotoferdigheter gjorde at jeg ikke fikk et bedre bilde av baksiden, laster et opp og endre om jeg skulle klare noe bedre senere)



Utrolig fornøyd så langt. Zaratsu finishen er helt sinnsyk, og tror knapt jeg har sett en penere klokke. GS ser ganske rimelige ut på lang avstand, som er gøy i den forstand at det er som regel kun kjennere som legger merke til dem. Når du kommer tett på den, er følelsen en helt annen. Du kjenner enkelt på den at denne er bearbeidet for hånd over mange mange timer. En detalj jeg spesielt liker, er de håndfinisherte indexpunktene som stikker relativt godt opp av skiven så de skal være synlig selv når det er svært lite lys.

Tror dette kommer til å bli en god favoritt fremover!
 
Redigert:
GriseLekker!

Kan du sende meg ein PM om kor du kjøpte fra etc?
Dette må vere noko å få til i 2015 for Oddemann
 
Gratulerer med nydelig klokke.

Jeg har den med sort sunburstskive (SBGH005). Fantastisk klokke. Sekundviseren glir nesten like smooth som springdrive. Og du har rett i alt du skriver om den.

Sjansen for å møte en som vet hva du har på håndleddet, er minimal ;)

Todda




GriseLekker!

Kan du sende meg ein PM om kor du kjøpte fra etc?
Dette må vere noko å få til i 2015 for Oddemann

@Oddemann Sjekk med Grøtteland. Jeg tror de har en inne.
 
Redigert av en moderator:
Gratulerer med nydelig klokke.

Jeg har den med sort sunburstskive (SBGH005). Fantastisk klokke. Sekundviseren glir nesten like smooth som springdrive. Og du har rett i alt du skriver om den.

Sjansen for å møte en som vet hva du har på håndleddet, er minimal ;)

Todda

Tusen takk! Den sorte ser også veldig fin ut, har dog ikke sett den live. For min del ble det lys skive da alle andre klokker jeg har stort sett er mørke, og har lenge tenkt på å få litt mer variasjon i samlingen. Var uvant, men herregud så fornøyd jeg ble :p