Mine krav til en Panerai

Gin

Medlem
27. aug. 2012
Sted
Ingensted
Lekt litt med "find your Panerai" på den nye nettsiden.
Lagt inn følgende kriterier, som jeg subjektivt sett, syntes at en Pam skal ha slik som:
-Stål kasse
-Liten sekundviser plassert "kl 9".
-Safir-glass (klokka skal jo brukes "daglig"!)
-Minste diameter må være 44mm.

Fikk da opp følgende "smykker":

Med Luminor kasse; 111 og 005
Med 1950 kasse; 312* og 422
Med Radiomir kasse; 380 og 183 og 388
*denne har jeg;)

Hadde vært interessant og hørt hvilke kriterier andre har, og hvilke PAM's de ender opp med på sin "short liste".

Til tross for et utall modeller finnes ikke den jeg drømmer om:

"MÅ" HA:
- historic
- 1950 kasse
- sandwich dial
- 44mm
- opptrekk
- ingen komplikasjoner (evnt liten sekundviser kl 9)

KJEKT Å HA:
- plexi glass
- børstet kasse
- 8 dagers gangreserve, med indikator på baksiden
- lite opplag, hvor jeg får tak en boutique-edition

Altså en 111/112 med 1950 kasse, 372/fiddy i 44 mm, 312 uten dato og automatic... Håper en produktutvikler hos Panerai leser dette innlegget og utvikler klokken ASAP:)

Redigert:

- historic
- 1950 kasse
- sandwich dial
- 44mm
- opptrekk
- 8 dagers gangreserve, med indikator på baksiden
- lite opplag, hvor jeg får tak en boutique-edition

Altså en 111/112 med 1950 kasse, 372/fiddy i 44 mm, 312 uten dato og automatic... Håper en produktutvikler hos Panerai leser dette innlegget og utvikler klokken ASAP:)

Legger til børstet kasse og plexi så har du min drømme PAM :)

Lekt litt med "find your Panerai" på den nye nettsiden.
Lagt inn følgende kriterier, som jeg subjektivt sett, syntes at en Pam skal ha slik som:
-Stål kasse
-Liten sekundviser plassert "kl 9".
-Safir-glass (klokka skal jo brukes "daglig"!)
-Minste diameter må være 44mm.

Fikk da opp følgende "smykker":

Med Luminor kasse; 111 og 005
Med 1950 kasse; 312* og 422
Med Radiomir kasse; 380 og 183 og 388
*denne har jeg;)

Hadde vært interessant og hørt hvilke kriterier andre har, og hvilke PAM's de ender opp med på sin "short liste".

Rart ikke 320, 321 dukker opp?

Joda

Rart ikke 320, 321 dukker opp?
Også disse skjønnheter dukker opp, men GMT fenger ikke meg så sterkt. Får jo heller ikke velge i finderen mellom plexiglass og safir, så noe selektering må gjøres i det utvalget som dukker opp.
Ser de mest ihuga pietister, ønsker seg plexiglass og manuelt opptrekk. Personlig syntes jeg disse modeller blir litt "re-make", og foretrekker de som har genene i orden, men har vært med på evulosjonen.

Bare på de så langt få svar, skjønner jeg plutselig hvorfor Panerai produsere så mange ulike modeller

"MÅ" HA:
- historic
- 1950 kasse
- sandwich dial
- 44mm
- opptrekk (in-house)

Helt enig! Men jeg redigerte en viktig ting.

Jeg har en 312 som har inhouse-verk, men i DNAet til Panerai er det vel strengt tatt ikke inhouse ;)
Men jeg skjønner selvsagt dem som helst vil ha det.

Tanken min med tråden var en evaluering av DAGENS sortiment

Pam 309... Selvom panerai bør være stål, er det noe herlig med en så dressy klokke i titan. Og se på det vakre verket

309 er flott den, men siden denne kun ble lagd i 150 eksemplarer i 2008, så er den etter trådens intensjoner "diskvalifisert":eek:

Pam 183 er vel den som er nærmest en 309 i dagens sortiment?

Jeg tolket oppfordringen som å gjelde både nye og brukte modeller, men ved nærmere ettertanke ser jo du refererer til "find your panerai-funksjonen". Svaret mitt var uansett en drømme-Luminor som aldri er produsert... Sliter dessverre med 47mm på mine håndledd, hvis ikke dekker 372/fiddy mine ønsker, begjær og behov (mest av de to første?).

For Radiomir er situasjonen en annen, det finnes perfekte Radiomir-modeller, bl.a. PAM 197/190/183 ;). Hadde byttet min 116713LN med PAM 190 om jeg ikke bare MÅ ha en Rolex. Litt upolitisk korrekt holdning her i Panerai forumet, men håper vi er venner allikavel:).

Jada - gode venner!

Hadde byttet min 116713LN med PAM 190 om jeg ikke bare MÅ ha en Rolex. Litt upolitisk korrekt holdning her i Panerai forumet, men håper vi er venner allikavel:).

Jeg var tidligere en glad eier av både 16613LN og 16710, men er nå en ENTUSIASTISK eier av PAM312;)
Trodde jeg alltid ville ha en Rolex, men syntes nå det meste annet en PAM, faktisk er litt kjedelig.
Det er vel lov å skrive dette i et Panerai forum:cool:

Jeg var tidligere en glad eier av både 16613LN og 16710, men er nå en ENTUSIASTISK eier av PAM312;)
Trodde jeg alltid ville ha en Rolex, men syntes nå det meste annet en PAM, faktisk er litt kjedelig.
Det er vel lov å skrive dette i et Panerai forum:cool:

Vil tro det er lov ja, vi får vente å se hvordan BRIO reagerer før vi konkluderer på endelig dom. Tror dog jeg ligger dårligere an enn deg...

Rolex er ikke alt. Og Panerai er ekstremt spenstig i forhold (imo). Men, nå har jeg en Rolex til pent og en PAM til rock&roll, en kombinasjon jeg lever godt med:)