Sinn U2 S
For en stund siden solgte jeg U1 til en hyggelig kar her på forumet, og dermed forsvant min daglige beater. Tanken var å anskaffe meg en pent brukt Omega PO eller en Breitling diver. Jakten var igang
Etter en uke så forstod jeg hvor dum jeg hadde vært! U-serien til Sinn er jo bygget som tanks og er dritkule! Så jeg gikk til Chronomaster å kikket gjennom diverse U-klokker. Vurderte lenge en U1 SDR, men jeg fant ut at tiden var kommet for å ha en GMT/UTC komplikajson.
Så var jeg lenge i tvil om jeg ville ha helsvart klokke eller kun bezelen svart. Jeg har hatt dårlige erfaringer med PVD, men etter noen mailer med Neil og noen reviews så valgte jeg helsvart. Noe jeg ikke angrer på
Litt om klokken:
Kassen måler 44mm uten krona, 15,5mm tykk og har 22mm lugs. Den er laget av samme materialet som alle andre i U-serien; ubåtstål! Dette stålet er nærmest 100% motstandsdyktig mot korrosjon og magnetiske felt. Selve stålet har en hardhet på 1500 HV. 316L stål har en hardhet på 220HV - 240HV, bare for å sammenligne. Den svarte coatingen er behandlet på en spesiell måte som gjør at coating også får 1500HV (tegimented), og det er en veldig tykk coating.
Den kommer med en myk og behagelig silikonrem med en massiv deployant som også har samme hardhetsgrad som resten av klokken. Safirglasset har en anti-reflektiv coating på innsiden og yttersiden. Denne coatingen måler 1800HV, noe som er nesten like hardt som safirglasset (2000HV). Har enda ikke hørt om noen som har fått riper/hakk i den ytre coatingen. Glasset er domed, i motsetning til U1 som har flatt.
Kassen er fylt med argon gass, noe som gjør at den kan tåle ekstreme temperatur-forandringer (fra -45 til +80 grader celsius), den har to kapsler som tar til seg fuktighet og har en indikator for dette kl.6. Når den hvite sirkelen blir mørke blå er det på tide å skifte kapsler. Tror forøvrig at urverket trenger service lenge før jeg må skifte kapsler!
Klokken har en vanntetthet på 2000m, greit om jeg skal bade i sjøen i sommer
Hjertet som pulser er et top grade ETA 2893-2 med UTC-modul. Synkroniserte klokken igår kl. 20:30 og går +3 sekund etter 18 timer på håndleddet.
Ellers må jeg igjen anbefale
Chronomaster for nok en vanvittig bra service.
Prøvde meg på noe bilder... Klokken fortjener mye bedre bilder enn det jeg er i stand til å produsere.. Ser frem til å ta med kameraet til sjøen i sommer
Her er indikatoren jeg nevnte:
Er du på jakt etter en beater til sommeren, ta en kikk på U-serien til Sinn. De har nok noe for enhver mann & kvinne.
EDIT: Jeg nevnte ingenting om lumen. Er forsåvidt en grunn til det. U-serien er ikke kjent for å ha god lume. Den er helt OK. Det er riktignok Superluminova, men er ikke noe å gå over stokk & stein for. Skal du ha lume, kjøp en Seiko Monster