Miniminireisebrev fra Berlin

Medlem
18. aug. 2011
Sted
Mellom skogen og jordet
Egentlig er reisebrevet kun fra hotell Adlon Kempinski som jeg bodde på og ikke fra resten av byen.

Da jeg gjorde research på hotellet fant jeg ut at de hadde egen klokkebutikk/juvelerer like ved resepsjonen - JUWELIERE Leicht | Berlin - Hotel Adlon Jeg skrev derfor en mail til butikken for å få litt mer info om enkelte av modellene. Til tross for to purringer fikk jeg ikke noe svar, så servicen til butikken må vel sies å være under pari, helt på grensen til rævva. Utvalget derimot er veldig bra, en del av merkene er merker jeg er helt uinteressert i som f.eks. Montblanc, Chopard, Corum og Franck Müller, mens andre merker synes jeg er veldig spennende som f.eks. Glashütte Original og Nomos Glasshütte.

60b3aa52ede9f133ee71a74aefa52e4a.jpg

a969f43c6522c80b9325154cbb2b57f9.jpg

Det ble kjøp, men ikke i denne butikken. Kjøpet er beskrevet her: http://www.tidssonen.no/forum/f29/gammel-klokke-kj%F8pt-i-utlandet-13747/

Det er mange Nomos og GO som frister, men den som frister aller mest er denne:

1543_album.jpg

Problemet er bare at ingen har den inne, så jeg har aldri sett den i virkeligheten eller prøvd den på hånden. Etter det jeg har lest produserer GO totalt bare mellom 6000 og 8000 klokker årlig, og siden dette er en av de mindre populære modellene er kanskje produksjonsantallet så lavt som noen hundre klokker i året. Det (forholdsvis) store Wempe-konsernet med butikker i Tyskland, UK, Frankrike, Østerrike, Spania og USA har pr. dd. bare én slik i systemet sitt og det er i butikken i NY. :(

Har de ikke denne utstilt hos Tideman?

Er over en måned siden jeg sist var innom der, og så den ikke da. Men det trenger ikke å bety at de ikke hadde den der, jeg har oversett større ting enn klokker tidligere. :D

Det hadde jo vært typisk om de hadde den der mens jeg har "reist verden rundt" etter den. Får meg til å tenke på den gamle slageren "De nære ting".

Hmmm, jeg overser (muligens) utstilte klokker og tenker på slagere fra 50-tallet. Det må jo være tegn på at jeg begynner å bli gammel. :(

Takk for tipset, skal sende Tidemann en mail.