Mitt første vintage prosjekt.

Medlem
9. mai 2008
Innlegg
110
Dette har vært veldig spennende å ikke minst lærerikt å begi seg utpå. Klokken er sammensatt av flere deler, selve skiven og viserne er laget på bestilling hos en egen... hva er navnet, "modder"?

Urkassen har gjennomgått en prosess med "vintagizing" hvor målet er å få den til å se gammel ut. Kassen er lagt i en eske sammen med mynter og skruer, rist løs, så litt fint sand papir, og til slutt en forsiktig polering. Det skaper den riktige looken og selvfølgelig utstyrt med plexiglass til slutt.

Foreløpig er det et standard Unitas verk i den, drømmen hadde vært å finne et Cortebert eller Angelus urverk. :)

Hva tycks?

IMG_3332.jpg


Ali i alt har den kostet meg ca 4500,- med reim. Ikke så gæernt når jeg tenker på hva min andre "hommage" modell kostet, men den er ikke designet av meg selvfølgelig :)

IMG_3351.jpg


Må bare også si at målet med å bygge denne klokken er selvfølgelig ikke å "lure" noen men kun for egen interesse.
 
Veldig tøft, jeg har sansen! Synes kanskje skiven var i overkant bleket, om jeg skulle plukke på noe. Men veldig stilig!
 
Takk for det!

Farven er tatt fra de mest ekstreme tilfellene, farven kan best beskrives som krem hvit/lyse beige, som feks disse:

d5196017l.jpg
3986933528_707d18c2b7-1.jpg