Mitt forsøk på en sommerklokke

S

Slettet bruker 5295

Guest
Det er ikke så alt for lenge siden min interesse for klokker virkelig ble vekket, og etter litt for mange timer på tidssonen ble jeg bl.a. oppmerksom på dette med sommerklokker. Etterhvert bestemte jeg meg for å gå til innkjøp av en sommerlig klokke i friske farger. Enda litt senere, etter inspirasjon fra ymse tråder her og samtaler med han som i stor grad er skyldig i at jeg har utviklet denne interessen, så sa han seg villig til å hjelpe meg med å sette sammen en klokke. Det kommer nok ikke som noe sjokk at utgangspunktet var en helt ny Seiko SKX007 på jubilee. Et par timer en kveld og jeg sitter med en flott sommerlig klokke!

IMG_0987_zps6lptvibu.jpg

IMG_0988_zpse9tqsf3p.jpg

IMG_0991_zpskzt0hcny.jpg

IMG_0993_zpsy7ps6km7.jpg

Jasså, ny skive?

IMG_0995_zpsfjscl3sw.jpg

IMG_0996_zpswkrg5sq7.jpg

På dette tidspunktet ble fotografen satt i arbeid med å fjerne den gamle bezelringen. Mens jeg gikk i gang og ødela den, så ble glasset presset ut og den gamle chapter ringen byttet.

IMG_1003_zpsllypibhf.jpg

På vei inn igjen

IMG_1002_zpsjl2nrwbx.jpg

Begynner å nærme seg nå, urverket på vei tilbake i kassen

IMG_1006_zpskptfeprz.jpg

Dette ser lovende ut! Men snakket jeg ikke om sommerlige farger?

IMG_1011_zpsevcjd1es.jpg

Oransje skriker sommer og sol, og matcher hårfargen til undertegnede. Her fikk jeg hjelpe til med å sentrere bezelringen ettersom at jeg da ikke kan skylde på noen andre enn meg selv om det blir usentrert. Vi var begge enige i at det ble ganske bra.

IMG_1012_zpsltdga7gw.jpg

IMG_1054_zpsqpk1eohd.jpg

IMG_1057_zpsyrtgg4ig.jpg

IMG_1063_zpssqeywyqx.jpg

IMG_1065_zpsdlgrh4ap.jpg

Og et fint bilde av mine fettete fingeravtrykk

IMG_1072_zpsxlfxhudb.jpg

Jeg er veldig fornøyd og ser frem til en sommer med denne på armen. Stor takk til min kamerat som tok seg tiden til å hjelpe meg med modifiseringen. Han er heldigvis langt bedre med klokker enn jeg er til macro fotografering.

Takker for den gode tilbakemeldingen!

Alle deler er kjøpt fra dagaz, husker ikke url i hodet men bare å google det.