MKII Watches

Skulle gjerne hatt tak i de 2 første de produserte, det ser ut som strøkne sub homager.
Ellers virker det som de har lite tilgjengelig og at pre-order prosessen deres tar laaang tid.
 
Jeg har en MKII Hawkinge fra Ready To Wear Kolleksjonen.
Jeg liker den godt og den fremstår som veldig skikkelig laget og er definitivt mer tilgjengelig enn de ordinære "bestillingsmodellene" som kan drøye ut i evigheten etter det jeg ser på nettet. Det er imidlertid ikke mangel på folk på venteliste og de fleste er fanatiske fans av Bill Yao og forsvarer ham med nebb og klør.

Uansett, jeg liker som sagt min Hawkinge godt. Den er som alle de andre en homage, denne gangen av IWC/JLC's legendariske MK 11 (ikke II). Det lever jeg godt med siden forbildet ikke er like kjent og universelt kopiert som Sub/GMT remakene, der jeg føler litt større ambivalens.



Klokka kom i en kjekk og praktisk plastboks med litt papirer og et målekort der den viser relativt avvik i seks posisjoner. Dette hadde ingen sammenheng med hvordan klokka gikk i virkeligheten, men jeg har fått den tunet inn nå. Ready To Wear har Seikoverk, min har SII Ne15b som tilsvarer 6R15 altså helt OK middelklasse. Klokka er laget etter Yaos spesifikasjoner i Japan. Spesialmodellene kjører med nøye justerte ETA verk etter det jeg vet, og bygges av ham selv.

IMG_1334.JPG


Min konklusjon er at det er fine saker, og finner man en klokke man liker er det bare å slå til, men venteliste er i beste fall ett langskudd. Noe også @runes har funnet ut.

Lars Birger
 

Vedlegg

  • IMG_1202.JPG
    IMG_1202.JPG
    93,4 KB · Visninger: 0
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: runes
Har hatt flere av Bill's modeller bl.a Stingray som er en 50 fathoms hommage, LRRP en explorer II hommage og KIngston som er en subhommage i limitert opplag. Ventetidene er lange men ingen er så nøye og ekstremt pertentlig som Bill Yao. Kvaliteten er også ok for pengene, finisharbeid på kasser og lenker er ok, men det er på skivene og viserne kvaliteten er desidert best. Kingstonklokka jeg hadde med giltskive er kanskje den beste av alle klokker jeg har hatt.

15278465732_604354f1c5_b.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Larsnie
Jeg har en MKII Hawkinge fra Ready To Wear Kolleksjonen.
Jeg liker den godt og den fremstår som veldig skikkelig laget og er definitivt mer tilgjengelig enn de ordinære "bestillingsmodellene" som kan drøye ut i evigheten etter det jeg ser på nettet. Det er imidlertid ikke mangel på folk på venteliste og de fleste er fanatiske fans av Bill Yao og forsvarer ham med nebb og klør.

Uansett, jeg liker som sagt min Hawkinge godt. Den er som alle de andre en homage, denne gangen av IWC/JLC's legendariske MK 11 (ikke II). Det lever jeg godt med siden forbildet ikke er like kjent og universelt kopiert som Sub/GMT remakene, der jeg føler litt større ambivalens.



Klokka kom i en kjekk og praktisk plastboks med litt papirer og et målekort der den viser relativt avvik i seks posisjoner. Dette hadde ingen sammenheng med hvordan klokka gikk i virkeligheten, men jeg har fått den tunet inn nå. Ready To Wear har Seikoverk, min har SII Ne15b som tilsvarer 6R15 altså helt OK middelklasse. Klokka er laget etter Yaos spesifikasjoner i Japan. Spesialmodellene kjører med nøye justerte ETA verk etter det jeg vet, og bygges av ham selv.

Vis vedlegg 50762

Min konklusjon er at det er fine saker, og finner man en klokke man liker er det bare å slå til, men venteliste er i beste fall ett langskudd. Noe også @runes har funnet ut.

Lars Birger

@Larsnie Jeg kikker på denne klokken som et budsjettalternativ til en IWC Mark XVIII
Kan jeg spørre om du fortsatt er fornøyd og hvor lang leveringstid det var?
 
@Trulle75 jeg har den fortsatt og er fortsatt fornøyd. Jeg er imponert over kvaliteten sammenlignet med dyrere klokker. Skiva er veldig skarp og den helbørstete kassa er også bra. Det man ikke får er overganger mellom polert og børstet og fasetter og lysspill. Men det har jo ikke originalen heller.

Leveringstid til meg var fire dager før en hyggelig man fra Rogaland leverte den til meg på jobben. Så fra MKII vet jeg ikke
IMG_1441.JPG

Til tross for det jeg sier over er jeg i vurderingen om å avskaffe denne siden det er en grense for mellomstore sportslige klokker med sort skive man kan bruke.

Men det vet jeg at jeg ikke har mindre lyst på en IWC mk xii eller xv etter å ha hatt denne.

Lars Birger
 
Og det gikk det troll i ord. Mkii Hawkinge er nå hos sin nye eier. Jeg har ryddigere skuff og føler meg litt ambivalent.

Lars Birger