Mobil bilder når nye høyder!

Medlem
1. des. 2010
Sted
Haugesund
OK!

Så i dag fikk jeg en RÅ kul ting i posten! For knapt en uke siden satt jeg og leste manne bladet Alfa på jobb(I pausen såklart:rolleyes:). Og på de typiske "dingse" sidene som disse bladene har, kom jeg over noe genialt!

Liker godt å ta bilder av klokkene mine, men har aldri giddet å legge mye penger inn i kamera og diverse kamera utstyr. Så mine bilder blir tatt med mobil! Og til min store forbauselse finnes det nå også kameralinser til mobilen!

Vet ikke hva man kan velge mellom, men valget mitt landet naturlig nok på en macro linse :D Her er den:
juikg4.jpg

Montert og klar for "shoot" :D
161dfe0.jpg

Hadde dessverre ikke tid til å ta bilder av noen klokker i øyeblikket, men her er ett sammenlignings bilde av linse beskyttelsen av alle ting :D
ric9kx.jpg

Linsene kan kjøpes for latterlig lave priser fra: http://photojojo.com/
I mine øyne er det LETT verdt de kronene! Håper det blir like bra resultat
på klokkene:D

-Oliver

Gleder meg til å se noen klokkebilder med denne!

Leste om den selv, og kommer til å kjøpe en :)

Jeg og gleder meg til en klokke "shoot"! hehe, fikk bare tatt disse 2 bildene til sammenligning. Hadde ikke forventet ett så bra resultat, med tanke på prisen! Storfornøyd:)

Kjøpte noe lignende fra ebay for en slikk og en ingenting. Men dette var en 60x linse som jeg bare holdt foran iPhonen.

Bonus for de som gjetter klokkemodell:

6c73254f.jpg

Linsene kan kjøpes for latterlig lave priser fra: http://photojojo.com/
I mine øyne er det LETT verdt de kronene! Håper det blir like bra resultat
på klokkene
Takk for tipset Oliver.

Jeg måtte teste dette og bestilte en kombi macro/wide linse som jeg fikk i dag. Monterte det på iPhone 4 og tok noen bilder med macrolinsen
2e0f38fb-4752-85b7.jpg

2e0f38fb-4777-05c5.jpg

Bildene tas på ca 1cm avstand, så bare glem å ta bilder av noe som beveger litt på seg, men til klokkebruk får det godkjent av meg ;)

Takk for tipset Oliver.

Jeg måtte teste dette og bestilte en kombi macro/wide linse som jeg fikk i dag. Monterte det på iPhone 4 og tok noen bilder med macrolinsen

Bildene tas på ca 1cm avstand, så bare glem å ta bilder av noe som beveger litt på seg, men til klokkebruk får det godkjent av meg ;)

Nice, G4RM!
Mener å ha lest at denne linsen ikke lar seg montere på iPhone4, grunnet glasset på baksiden. Fikk du det til å funke?

Nice, G4RM!
Mener å ha lest at denne linsen ikke lar seg montere på iPhone4, grunnet glasset på baksiden. Fikk du det til å funke?

Jeg fikk denne i posten i dag. Den lar seg visst montere på iphone4, men ringen sitter ikke så godt pga glasset. De sies at det beste er å montere det på et deksel hvis man bruker det. Kan i tillegg nevne at ringen må klippes litt da den kommer i veien for blitsen på iphone4.

Har ikke hatt tid til å montere og prøve den ennå dessverre.

Nice, G4RM!

Det var ikke noe problem.
Slipte forsiktig et lite spor i glasset for feste og limte ringen med superlim.

Nei da ;)
Vasket nøye med vann og litt Zalo. Så bare vann, så lot det tørke.
Mens det tørket klippet jeg ut åpning til blitslampen.

Satte så på ringen og presset godt fast.
Den har så langt hengt godt fast, men jeg er forsiktig når jeg tar linsen av og på.

Det var ikke noe problem.
Slipte forsiktig et lite spor i glasset for feste og limte ringen med superlim.

Nei da ;)
Vasket nøye med vann og litt Zalo. Så bare vann, så lot det tørke.
Mens det tørket klippet jeg ut åpning til blitslampen.

Satte så på ringen og presset godt fast.
Den har så langt hengt godt fast, men jeg er forsiktig når jeg tar linsen av og på.

Excellent!
Fikk min også i posten i dag, og fått den ferdig montert.
Testet på et ur i kveldingen, og det funker særdeles godt.
Dette var value for money.
;)

Takk for godt tips!

Det ble overraskende gode bilder utav dette jo, spesielt når bildene nedskaleres. Tror faktisk ikke jeg hadde klart å gjette at bildene til G4RM hadde blitt tatt med iPhone 4.