Mobil med best batteri ?

Medlem
30. mars 2010
Sted
Norge
Hei !

Noen mobil guruer her ? :)

I markedet for en ny mobil, er det noen av de vanlige "premium" modellene som utmerker seg med bedre batteri kapasitet ? Eller det omtrent det samme ?

Ikke spesielle preferanser på droid vs iphone, vurderer å gå for iphone denne gangen. Kan ikke vente på Iphone 7 pga budsjett.

Jeg er godt fornøyd med 6splus, og den har nok den beste kapasiteten jeg har hatt siden Nokia 5110. Jeg bruker telefonen mye i jobben, og er da på ca 60% kapasitet etter endt arbeidsdag.

Om jeg surfer/surrer mye på telefonen på kvelden, greier jeg vel å tømme batteriet ila en dag.

Var på guttetur en helg uten lader. Da brukte jeg ikke tlf unødig, men det gikk fint mtp standby-tid.

Det pleide å være Sony Xperia. Med god margin.

Siste Xperia Z5 har imidlertid betydelig dårligere batteritid en forgjengerne, men er nok fortsatt blant de beste i klassen.

Jeg er godt fornøyd med min 6S, til sterk kontrast fra 5S som knapt holdt en halv dag med telefoner.
Det sagt, så får jeg henge meg på @Jon Henrik, og slå et slag for siste fra Sony. En del kollegaer har denne, og de er særs godt fornøyd med denne.

Iphone + nødlader på rundt 10000mah = full strøm en helg for meg. For hverdagen kan man ha sånne tullesmå nødladere,evt ha en lader på jobben.

Jeg tror ingen smarte telefoner har godt nok batteritid dersom man bruker telefonen en del. Jeg ville derfor prioritert brukeropplevelse, kamera, tilbehørtilgang osv.

Edit: skrivefeil. spaceknappen begynner å bli sløv etter 8 års tjeneste.

Redigert:
iPhone 6plus er jeg veldig fornøyd med, skal bruke tlf ekstremt mye hvis jeg skal klare å tømme den ila en dag.
Kombinerer du den med en nødlader som entropy nevner, så er man i mål.

Takker for svar. Blir til at jeg prøver meg på en 6s.
Avvikler faktisk en Z3 compact som her tjent meg vel i halvannet år. Så jeg kan også gi gode skussmål til Sony.

Det pleide å være Sony Xperia. Med god margin.

Siste Xperia Z5 har imidlertid betydelig dårligere batteritid en forgjengerne, men er nok fortsatt blant de beste i klassen.

Har Z5c og har vært veldige fornøyd med batteritiden frem til for to uker siden hvor Sony valgte å fjerne Stamina modus. Dette gjør at jeg nå må lade telefonen ila en arbeidsdag. Z3c som jeg hadde tidligere hadde også veldig bra batteri.

Tror det blir iPhone 5SE på meg om ikke Sony retter opp feilen.

Har Z5c og har vært veldige fornøyd med batteritiden frem til for to uker siden hvor Sony valgte å fjerne Stamina modus. Dette gjør at jeg nå må lade telefonen ila en arbeidsdag. Z3c som jeg hadde tidligere hadde også veldig bra batteri.

Tror det blir iPhone 5SE på meg om ikke Sony retter opp feilen.

Årsaken til at de fjernet den, er for å heller bruke Android sin "doze". Den er tilgjengelig i strøminnstillingene.

Årsaken til at de fjernet den, er for å heller bruke Android sin "doze". Den er tilgjengelig i strøminnstillingene.

Doze suger. Jeg har alltid telefonen i lomma, så mobilen vil aldri "doze". Bortsett fra på natta, men da er den tilkoblet lader.

Var 100% når jeg stod opp, moderat bruk frem til nå og det er 36% igjen.

Min Iphone 6S pluss har idag gått fra 100% til 77% på 11 timer. Det har da vært noe surfing (ca.30 min) og et par korte samtaler. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med batteritiden på den.

I strid med forumpolicy, ville jeg anbefalt deg å beholde Z3c - for en telefon! :)

Enig, er en av de bedre telefonene jeg har hatt.

Hadde jeg kunnet hadde jeg beholdt Z3c intill IPhone 7 kommer til høsten. Bytter jobb og dagens arbeidsgiver ønsker urimelige mye for å kjøpe den ut. Da leverer jeg Inn Z3 og tar ut ny telefon hos ny arbeidsgiver.

S7 skal ifølge en kollega ha veldig bra kapasitet.
Bedre enn forgjengerne.
Iphone har vel en historie med raskt avtagende batterikapasitet over tid?