Mobiltelefon

Medlem
26. aug. 2009
Innlegg
95
Sted
Oslo
Det ligger an til en ny mobil, min arbeidshest Nokia N95, har gått i bakken for 434de gang på snart 3 år, og er derfor ganske klar for pensjonistenes rekker.
Jeg vender meg derfor til de høyt respekterte og velutdannede brukerne av dette forum, for tips i så måte.
Har foreløpig tre kandidater.
Iphone 3GS, Nokia N97 og HTC Hero.
Det er på dette tidspunktet jeg roper "HJELP"
 
HTC Hero er glimrende om du liker å dille endeløst med alle mulige innstillinger og setter pris på et ræva kamera. I do :) På den andre siden er det et glimrende arbeidsverkøy for en som har solgt sjela si til Google. Fin-fin integrasjon med Gmail og Google Calendar. Jeg er dessuten nerd av legning og profesjon, koder dermed for tiden egne applikasjoner :)

IPhone har det beste utvalget av apps og den smootheste brukeropplevelsen. Og nesten like ræva kamera.

Om noen har merket seg at min tilstedeværelse på "Dagens klokke" avtok drastisk en gang i fjor høst kan jeg melde at det skyldes ene og alene HTC Hero.
 
Jeg kan anbefale Iphone 3GS. Har denne selv, og er storfornøyd.
Alt er så mye enklere, gjelder forsåvidt Apple generelt :D

Og har du andre Apple produkter, så er det en drøm å synkronisere over alt fra mail, addressebok, avtaler, dokumenter, bilder, videoer, mp3 +++

For å ikke nevne alle applikasjonene du kan laste ned gratis i app-store.
 
Jeg får tale Nokias sak her, jeg da. Hvis du vil ha et glimrende kamera, problemfritt oppsett av jobbmail og lignende samt en telefon som tåler "alt" - ja så synes jeg Nokia er kjempegreier! Der Anders nevner at hans aktivitet i "Dagens klokke" avtok med ny telefon, så økte min tilsvarende, Rett og slett fordi Nokiaen tar bilder som nesten er på høyde med vanlige kompaktkameraer.

Jeg ville samtidig foretrekke HTC-en fremfor iPhone, mest pga Apples "vi-har-tenkt-ferdig-for-deg"-holdning, strenge vendor lock-in-politikk og fordi jeg rett og slett ikke klarer å glede meg nok over den til å svelge den store, lite bukselommevennlige størrelsen.
 
Her vil nok dine egne preferanser veie tungt.

Jeg har utelukkende brukt Nokia og HTC tidligere, men kjøpte meg en iPhone 3G ved en tilfeldighet for 6 måneder siden. Byttet denne kjapt i 3GS, og er strålende fornøyd. Grensesnittet er så utrolig intuitivt og lettforståelig at det er en sann fryd.

Syncronisering av mail, kontakter, notater, avtalebok og ikke minst bilder, musikk og podcasts er en sann fryd! De mange tusen applikasjoner i App-store er også et stort pluss. Det andre ser på som et problem med hensyn til at den er ferdig satt - og slik blir det - er for meg en kjempefordel. Det bare funker! Har du kunnskap og interesse av å programmere dine egne apps, skjønner jeg jo at saken stiller seg annerledes. Lesing av epost og surfing på nettet er en sann glede, jeg har aldri hatt en telefon hvor dette har funket og sett så bra ut. (Og jeg har hatt mange..)

Eneste å trekke på er litt dårlig batterikapasitet. Jeg prater ca 4 timer i løpet av en vanlig arbeidsdag, og da holder ikke batteriet uten lading. Men jeg kjører bluetooth, og 3G konstant.
 
Tastatur

Jeg vil så gjerne være en iPhone mann. Men iPhone har ikke tastatur. Og jeg liker å uttrykke meg i fulle setninger. Av og til er de fulle setningene temmelig lange også selv om de skal sendes fra telefonen.

Med andre ord: Jeg stemmer for Nokia. Har du ikke sendt mail fra telefon med fullt tastatur noen gang, så har du imo gått glipp av noe vesentlig.
 
iPhone eller Nokia! :)

Jeg bruker selv iPhone 3G og er ganske fornøyd med den.
Første generasjon var også fin - den overlevde tilogmed en 30 graders finvask i vaskemaskinen.

Den eneste ulempen slik jeg ser det er at man får Apple-tvangstrøyen kjørt over seg, og sitter litt bundet til Apples valg.

Jeg sender en del e-mail fra telefonen, men kan neppe være noen storbruker med regninger på ca. 150-200 kr/mnd. Jeg liker det at telefonen så lett kobler seg til trådløse nettverk. Slik det fungerer har jeg så å si alltid et trådløst nett å være tilkoblet.

At det ikke finnes et separat Blåtanntastatur for iPhone er en gåte for meg. DET hadde virkelig kunne gjøre iPhone til den perfekte minipc.
 
Jeg vil så gjerne være en iPhone mann. Men iPhone har ikke tastatur. Og jeg liker å uttrykke meg i fulle setninger. Av og til er de fulle setningene temmelig lange også selv om de skal sendes fra telefonen.

Med andre ord: Jeg stemmer for Nokia. Har du ikke sendt mail fra telefon med fullt tastatur noen gang, så har du imo gått glipp av noe vesentlig.

Både dette og mitt forrige innlegg ble skrevet på min iPhone;)
 
Både dette og mitt forrige innlegg ble skrevet på min iPhone;)

Heldiggris. Jeg får fullstendig fnatt av touchscreentastatur. Det er akkurat som om det føles som juks hver gang det dukker opp en bokstav på skjermen uten at noe er trykket fysisk ned.

For de som var unge på 80-tallet: Man kunne godt skrive på en ZX-Spektrum, men for oss som var vant til Commodore 64, ble det fullstendig feil.
 
iPhone 3gs!
Dette er en genial "smart" telefon nettopp fordi den er sa "satt" av Apple, er du ingen programerer sjel kommer du aldri i verden til å irritere deg over den. Den er enkel og genial, ganske enkelt genialt!
musikk og film avspilling ikke minst er en fryd, skjermen jukser seg til utrolig gode bilder til tross for at den ikke har så høy oppløsning, og surfingen er en fryd! jeg er titt og ofte på tidssonen på mobilen mens jeg er på jobb.

Stebroren min er utrolig intressert i mobiler og programerer for både Apple og HTC, han har hatt Iphone 3g, htc hd 1+2, htc pro og google mobilen, og mener at iPhone er den beste telefonen han har/har hatt noen gang og bruker denne daglig, mens han lar hd2 og google ligge hjemme i skuffen. SAY NO MORE!
 
Forresten, ang. Dagens klokke-tråden. (Der er jo mobilbilder oppfordret):p

Med Photobucket-appen til iPhone tar det omtrent 30 sekunder fra du tar bildet til det ligger på Tidssonen.

Som Anders sier, kameraet er ikke all verden, men man ser stort sett hvilken klokke det er:eek:
 
Jeg synes man får bra bilder med mobilkameraet på 3GS.

Tatt med iPhone 3GS uten videre redigering.

4122138066_9b9ea55838_b.jpg
 
Selv har jeg iPhone 3GS og kan absolutt anbefale denne.

Det jeg setter utrolig stor pris på er brukervennligheten, Appstore og at det kommer nytt operativsystem ca en gang per år. Det gjør at jeg liksom ikke blir lei av telefonen.
 
Ser at dette engasjerer, fortsett gjerne.
Må innrømme at Iphone er litt som faceebook og filmen Titanic for meg. Saker og ting "absolutt alle" skal ha og se, da blir jeg litt "anti"

Derfor har jeg ingen facebookprofil, ei heller sett Titanic.

Men, jeg trenger en ny telefon.
 
Valgets kval.

Hei Gundersen.

Det er utrolig mange forskjellige telefoner å velge mellom på markedet i dag.

Jeg har selv hatt de telefonene du nevner i første post, å skulle jeg prøve å anbefale deg noe uten å gjøre det hele svært mye vanskeligere tror jeg at jeg ville valgt iphone.

Iphone 3gs er en godt utprøvd mobiltelefon med tonnevis av muligheter og et usedvanlig intuitivt å lettvindt grensesnitt.
Samtidig har den alle proff funksjonene du måtte trenge (med unntak av multitasking).

Et viktig argument for å kjøpe iphone syns jeg er det at det er en telefon som har vært på markedet en liten stund nå, å det er en etterfølger av to nesten like telefoner , slik at alle småfeil og barnesykdommer er rettet opp , samt at den er blitt et hav raskere.

Nå kan det riktignok se ut som om det kommer en ny iphone igjen til sommeren. Men ettersom apple er apple vil du likevell kunne oppgradere softwaren i din eksisterende telefon slik at du ikke vil gå glipp av noe særlig.

jeg håper denne posten ga noe hjelp, å skulle den ikke gjøre det er det bare en ting å gjøre. ...

Kjøpe alle 3 :p
 
Jeg ville valgt Iphone om jeg ikke var faglig interessert i Android.
 
Valget er tatt, telefon er bestilt.

Det ble en Hero, håper den innfrir, og fremstår som en "Helt" for meg.