Modding av klokker.

UJU

Støttemedlem
Medlem
23. jan. 2010
Sted
Vestlandet
Ser at modding av Seiko er en utbredt aktivitet på diverse forum, og ikke minst her på TS.
Hva med andre rimelige klokke merker?
Finnes det deler som skive, bezel, visere, etc. til f.eks. Orient?
Noen der ute som har noen erfaring med dette?

Har både Seiko og Orient, og kjenner at det klør litt i fingrene etter å skru litt.:p

Jeg er også interessert i litt info rundt muligheten for modding av Orient.
Har sett noe på WUS, men da har det stort sett vært folk som har sendt bort klokka for PVD Coating eller lignende.

Jeg vurderte sterkt å sende IWC Pilot'en min til PVD coating....egentlig glad jeg ikke gjorde det...

Jeg vurderte sterkt å sende IWC Pilot'en min til PVD coating....egentlig glad jeg ikke gjorde det...

Jeez. Nei nei. Helligbrøde.:D
La IWC og Rolex m. fl. forbli urørt. (Med noen unntak selvsagt;))

Ingen som har sett en moddet Orient her inne?

Jeg tror ikke det er like vanlig å modde Orient-klokker som Seiko, grunnen vet jeg ikke. Men det er en tråd på WUS om Orientmodder, hvor det ligger noen få.

...enig..hehe, jeg ahr kommet til fornuft. Men kunne tenke meg en ferdig PVD utgave av et eller annet...fin den Galapagos'en til Mogens da.

Mener Noah Fuller og Yobokies har custom Orient deler. MCWW har også utført Orient mods, send en mail for å høre om de har deler evt. hvor en kan få tak i.

Ellers så er jo Orientalwatchsite er også en god plass å lese seg opp på merket og modding av Orient.

Takker så mye for nyttig info.:D
Skal bruke tiden til å lese meg opp litt her, så får vi se hva det blir til.