Modding av Maurice Lacroix Diver:)

Medlem
21. juli 2010
Sted
OSLO
Ble så fascinert av endlink`en på lærrem-versjonen fra både Zenith Stratos og Rolex Daytona at jeg moddet ei original lærrem fra Maurice Lacroix til å passe på endlinks`ene til ML Miros Diver. Resultatet ble perfekt og klokka ser nå ut som et skikkelig luksusstykke konta en sliter av et dykkerur:)

IMAG0050.jpg

IMAG0052.jpg

IMAG0048.jpg

IMAG0046.jpg

En veldig undervurdert klokke som du tilfører særpreg og liv med denne modden!

-V

Ja, det ble ei helt annen klokke med endlinks på lærrem, ja. Jo, ML er et veldig undervurdert merke. Hars 3 stk og vurderer flere. Anbefales på det sterkeste:)

Det der ble virkelig bra. Hadde egentlig tenkt å flippe min, med brun skive, men nå blir det modding :)

Finnes det forresten noen triks for å forhindre at reimen "fliser seg opp" der inngrepet er foretatt?

Først snittet jeg opp lengden på stykket som skal "integreres" i reima (området hvor endlinken krever sin plass) med en ny teppekniv. Så snittet jeg opp mellom de første snittene. Dett må gjøres på reimens underside. Her må en være forsiktig så en ikke snitter igjennom til reimens overside. Når snittet er gjort på undersiden må man forsiktig dra skinnstykket (mellomstykket hvor endlinken skal ha plass) unna. Når dette stykket er bøyd bort kan en ta en pinsett og forsiktig nappe bort litt av paddingen i reimen. Dette for at skinnstykket en har tatt vare på skal brettes rundt fra oversiden til undersiden. Husk at alt må være tight slik at en ikke skjærer eller napper bort for mye. Når du nå har sjekket om endlinken passer og at hengslene på reima passer til baretthullet på endlinken er det bare å pakke inn skinnstykket under paddingen sånn at den ligger nærmest reimens underside. Når dette er gjort er det bare og lime. Jeg har brukt Scotch Universal til dette. Når limet var tørtbrukte jeg Colorlock sort (sort vannbasert lakk for sorte lærmøbler). Dette er ikke et must om du ikke har det tilgjengelig. Brik da heller en sort sprittusj for å dekke lim od dette vises. La alt tørke, sett på Endlinks`ene og monter videre på klokka.

Husk at en må altid ta i litt for lite og prøve seg frem. Begge rem-delene må bli lik. Selv fikk jeg et perfekt resultat men det krever at man er nøyaktig.
Når jobben er gjort skal det se ut som om reima er laget slik fra fabrikk. Hverken overside eller inderside skal vise tegn til modding om dette er gjort korrekt.

Stilig :)

Skulle ønske at jeg hadde baller til å gjøre slik modding selv :)

Stilig :)

Skulle ønske at jeg hadde baller til å gjøre slik modding selv :)

Ja, det krever litt baller da et eneste feilskjær gjør at ei svindyr originalrem går tapt. Men jeg er glad jeg tok beslutninga da jeg har fått et helt annet syn på klokka. Den har fått mer armtid enn Explorer`n min siden "inngrepet":)