Mogens utboxer "Ventepølsa"

Medlem
15. mars 2009
Innlegg
2.253
Sted
Asker
Vel, å kalle dette en ventepølse er egentlig ganske drøyt, for dette er en klokke jeg har ønsket meg lenge. Faktisk har jeg ønsket meg denne i snart ett år, og undret meg over hvorfor den f*** ikke kommer snart...

Men jeg fikk det nå engang for meg her for et par uker siden at jeg skulle realisere en eller to hellige graler før jul. Derfor la jeg ut noen klokker på salgsforumet, for her trengte finansene litt hjælp... Dette har tydeligvis skapt langt større undring enn jeg evnet å forutse, for jeg har ikke tall på hvor mange PMs jeg har fått, med spørsmål om hva som står på menyen:p Synes det er veldig hyggelig med et slikt engasjement her på TS. Til de som fortsatt lurer - det får dere ikke vite i dag;)

Det jeg kan si er at den ene gralen er realisert og blir unboxet om ikke lenge. Galapagosen og gullsuben er trygt inne i varmen igjen, og der blir de:p:p:p

Uansett, tilbake til dagens høydepunkt. Jeg har som sagt ventet lenge på denne... Og trålet både ADs og brandstores i hele sommer og høst på leting. Det var vel ingen overraskelse at det var fånyttes, for det var først på tirsdag jeg leste på et annet forum om første bekreftede eksemplar. Nå er det 2;)

Det var jo også i min leting etter en GMT tidligere i høst denne som var utgangspunktet. Dessverre var den da ikke å oppdrive. Jeg fant i steden en annen nydelig GMT, men denne er på et bedre sted nå;)

Etter nok en hyggelig tur på Bjerke i dag gikk det slik:

4545a7ea.jpg


Regner med at en del lukter lunta:confused:

a06388c4.jpg


c8f75203.jpg


ff34fb0a.jpg


PAM 321, 1950 GMT Power Reserve. I mine øyne den perfekte Panerai (hvis man et øyeblikk ikke bare tenker historisk). Den har de rette funksjoner for meg, 1950 børste kasse, sandwichskive og en meget diskre GMT-funksjon. I´m lovin it!:D:D:D

Jeg har jo vært innom noen PAMs i år, men de har ikke "vært helt der". Det er denne!;)
Det kjennes som å komme hjem igjen når jeg omsider fikk den på armen. Så lekker, så enkel og så perfekt!

Det nye in-houseverket til Panerai ser ut til å tåle en regnværsdag:
b31f0b7b.jpg
 
Grattis med ny Pam. Så du beholder med andre ord gull-subben?
 
Da ble det høsting allikevel, Mogens ;)

Gratulerer med klokken. Venter i spenning på et obligatorisk wrist shot :)

Elsker 1950-kassen!
 
Grattis!
Denne var helt etter min smak også; - 1950, nice and clean med den rette komplikasjon.
Et svært så vakkert eksemplar av arten!
:D
 
Meget flott! Og veldig diskret GMT funksjon ja!





Hvor er den??? :confused: :D


Edit: @Bullit, godt vi er to stykker som er teite nok til å spørre :p
 
Ligger skjult bak timeviseren. Man kan se spydspissen på den svarte GMT-handa.

En 12-timers GMT funksjon. Gjør at man kan hele tiden skjule GMT-handa når den ikke er i bruk for å få en mer ryddig urskive.
 
Er som Sponon sa en 12t-viser som er lett å gjemme bak timesviseren.

Fin løsning, men prisen er jo at den ikke viser AM/PM.

536ca562-5056-fbd7.jpg
 
Nice, enkelt og elegant!

Argumentet er vel at du stort sett vet om tidssonen du tracker er langt bak eller langt etter deg? (Selvom jeg innser mens jeg skriver at jeg ikke hadde klart å holde styr på det..)
 
Gratulerer med nok en gromklokke.:D
Har ennå ikke sett et ur jeg ikke kunne tenkt meg å hatt i samlingen din.